c_300_250_16777215_10_images_23026.jpg



ترکمن سسی - عبدالرسول جوادی بالاجاده ، فعال رسانه ای گلستانی در تازه ترین یادداشت تحلیلی نوشت: مردم غرب ترکمن صحرا در این دوره انتخابات مجلس رقابت فشرده آبادی با " سه ایری " با سه شخصیت متفاوت سیاسی را در پیش دارند.


جوادی بالاجاده نوشت:
انتخابات غرب استان گلستان حال و هوای رقابتی پیدا کرد و مردم صحرا شهرستانهای ترکمن و گمیشان و سیمین شهر در آزمونی سخت قرار گرفتند، فراوانی و تعدد کاندیدهای غرب ۴۳ نفره در حوزه انتخابیه غرب گلستان از یک سو و شهرت مشترک تعدادی از کاندیدها میدان رقابت را نزدیکتر کرد.
" دکتر محمد قلی ایری " که تجربه یک دوره مجلس شورای اسلامی را در پرونده خدمتی خود دارد و بسیار استوار به میدان آمد و دوستان و یاران قدیم را با حلقه های از جوانان پیوند زد و اینگونه اعلام میدارد " آمدم که تا آخر در میدان بمانم " و افق برنامه هایش را " توفیق اعتماد مردم منطقه به پشتوانه مردم صحرا برای کرسی بهارستان " ترسیم و اهتمام به رسیدن آن دارد.
"کامران ایری " جوان نوظهور و فعال سیاسی صحرا که مدتهاست حضور متفاوت خود در انتخابات مجلس دوازدهم را با شعارهای جدید و با استفاده از ظرفیت های جوانان منطقه به میدان آمد و بر عکس کاندیدهای دیگر " حضور متفاوت خود را از پایتخت کشور تهران با اجتماع ترکمن های مقیم تهران در منطقه جوادیه شروع کرد و پشتوانه ای برای خود ایجاد کرد."کامران ایری " شهرداری سیمین شهر را در پرونده خدمتی خود دارد.
" مهندس جلال ایری" نماینده مجلس که تجربه انتخاباتی در دوره های پیشین را هم دارد .جلال ایری در دوره نمایندگی پر تلاش و مطالبه گر و پیگیری مطالبات مردم منطقه و بویژه مردم صحرا که مهمترین آن احیای خلیج گرگان، منطقه گردشگری آشوراده و پیگیری خدمات اجتماعی در بخش های مختلف بوده است هم رقیبی جدی و اصلی در این آزمون می باشد .جلال ایری که در دوره پیشین انتخابات گوی رقابت را از " آبادی " ربوده بود با حمایت جریان‌های سیاسی اصولگرایی کرسی نشین بهارستان شد.
این جریان رقابت ۳ ایری مطرح منطقه صحرا در تقابل اولیه انتخاباتی با " آبادی " قرار دارند .
" آبادی " که تجربه رقابت نفس گیر در میان دوره ای با " جلال ایری " را دارد. مصمم‌تر از گذشته و با اطمینان بیشتر به پشتوانه مردم صحرا در رقابت تنگاتنگ شرکت کرد.
حال باید دید که مردم صحرا کدام" ایری"( محمد قلی،کامران،جلال) را در مقابل " آبادی" قرار می‌دهند.
این برداشت صرفا برای رقابت انتخاباتی در منطقه صحراست که منتخب آن با رقبایی از فارس چون " بابایی " ، " متکی" ،" کاویانی" ،"حجازی" و " حسینی " رقابت خواهند داشت.
آنچه که از اجتماعات و استقبال مردم صحرا بدست می آید، رقابت" جلال ایری "در این دوره بسیار سخت‌تر خواهد بود.
گرایش بخش های از صحرا به " محمد قلی ایری " با افزون نیروهای همراه و طرفدار دوره ادوار ،رقابت با "جلال ایری "را محتمل تر می‌کند.
از سوی چهره نوظهور سیاسی از طیف جوانان صحرا" کامران ایری "هم از سبد رای ایری ها را بخود می‌گیرد و میدان رقابت " آبادی " گسترده تر خواهد شد .
اگر چه همه ادوار تجربه انسجام نامزدهای صحرا و تمرکز آنان بر دو تا سه نامزد شرایط انتخابات را در روزهای منتهی به رای گیری تغییر جدی می‌دهد.
اما در شرایط فعلی رقابت نفش گیر ایری ها  با آبادی را رقم خواهد زد .
جنبش و جوش و نشاط سیاسی منطقه دستاورد ورود جریان‌های سیاسی و افراد مطرح قومیتی از ترکمن و فارس در غرب استان گلستان می باشد .
انشالله شاهد حضور پر رنگ و حداکثری مردم منطقه در ۱۱ اسفند و انتخاب آگاهانه از میان نامزدهای انتخاباتی خواهیم بود .

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر