c_300_250_16777215_10_images_photo_2024-04-04_21-56-44.jpg

 

ترکمن سسی – رستم جرجانی فعال رسانه ای اهل سنت گلستان در آستانه فرا رسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در یادداشتی نوشت: روز قدس" روز بیداری اسلامی و اعلام انزجار از مستکبرین است."


قال رسول الله (ص):
"من اصبح ولم يهتم بامورالمسلمين فليس بمسلم."
(کسی که روزگار بگذراند و به امور مسلمانان اهمیت ندهد مسلمان نیست.)

دین مبین اسلام، دینی کامل و جامع است که هم به بعد فردی و هم بعد اجتماعی انسان توجه ویژه ای کرده است.
در بینش اسلامی نیز یک فرد مومن و مسلمان واقعی کسی است که نسبت به هم نوعان خود محبت داشته باشد و به مشکلات آنها توجه کند.
پیامبر (ص) می فرمایند:"من اصبح ولم يهتم بامورالمسلمين فليس بمسلم."
(کسی که روزگار بگذراند و به امور مسلمانان اهمیت ندهد مسلمان نیست.)
با توجه به این فرمایش رسول اکرم (ص)، مسلمانان عالم نباید نسبت به مشکلات جهان اسلام و خصوصا نسبت به مشکلات و رنج های مردم مظلوم و بیگناه غزه و فلسطین که مورد ظلم و ستم رژیم صهیونیستی قرار گرفتند، بی تفاوت باشند.
کشتار مردم و خصوصا کودکان مظلوم و بیگناه در غزه، آن هم در ماه رحمت و برکت، ماه مبارک رمضان، داغ سنگینی است که قلوب مسلمین جهان و حتی آحاد بشریت را جریحه دار کرده است.
قرآن کریم در دشمن شناسی، نمونه های زیادی را به ما معرفی کرده است که یکی از مهم ترین آنها، شیطان است.
یکی دیگر از جدی ترین دشمنان انسان ها و خصوصا مسلمانان، یهودی ها هستند.
قرآن کریم در این باره می فرماید: "لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُو"، (یهودی ها تنها نیستند و مشرکان نیز با آنها هم پیمان هستند که بدترین دشمن مومنان به شمار می روند).
از نگاه بشردوستانه، امروز کمک به مردم فلسطین و آزادی قدس یک ضرورت است.
امروز قدس شریف، نخستین قبله مسلمانان در دست صهیونیست‌هاست و از این لحاظ عموم مسلمانان و انسان‌های آزاده و غیرتمند را غمی بزرگ فراگرفته و چشم ‌انتظار اقدام اساسى ‏مسلمانان عالم براى رهایى از دست صهیونیست‏ های غاصب و کودک کَُش هستند.
در عصر حاضر، روز قدس یادگار ماندگار و ارزشمند بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) می باشد که به عنوان نماد بیداری اسلامی و اعلام انزجار و بیزاری از دشمنان و مستکبرین عالم شناخته می شود.
امام راحل با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز قدس، آرمان فلسطین را زنده کرده و مقاومت و مظلومیّت این مردم، هر سال در روز قدس به جهانیان یادآوری می‌شود.
امسال روز قدس به یاد شهدای گرانقدر و مردم مظلوم و مقاوم فلسطین پرشورتر از هر سال در جهان برگزار خواهد شد و همه با هم، یکدل و یکصدا همگام با سایر مردم ایران اسلامی و خصوصا مردم متدین و انقلابی اهل سنت و تشیع استان گلستان همانند تمام مستضعفان و آزادگان عالم برای نابودی رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی، در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده و انزجار خود را از مستکبرین و دشمنان اعلام خواهیم کرد.

رستم جرجانی
خبرنگار و فعال رسانه ای اهل سنت
مدیر مسئول نشریه اقتصاد گلستان
عضو هیات مدیره موسسه اصحاب رسانه گلستان
مدیر کانال خبری و اطلاع رسانی آرنا پرس

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر