c_300_250_16777215_10_images_24907.jpg

 

ترکمن سسی - ناصر اونق غراوی - در مسیر برگشتم از مدرسه تا خانه، یکی از دوستانم را کنار جاده دیدم. گوسفندان را برای چرا به مراتع اطراف شهر آورده بود. هنوز چندان دور نشده بودم که گوشی ام زنگ خورد. همان دوستم بود. مرا دیده و ماشیم را شناخته بود. مرا به چایی دعوت کرد.

 

من از خدا خواسته، دور زدم برگشتم، یاد سال های چوپانی خودم افتادم. چه دورانی بود. گوساله را به چرا می‌بردیم و بعد ها بزرگتر که شدیم گاو ها را به چرا میبردیم .
نشستیم و چایی خوردیم. زمانی نگذشت که گفت تو از این میسر جاده جدید سد چایلی رفت و آمد میکنی. پل این جاده را که هنوز چند سال از افتتاح آن نگذشته با سیل اخیر خراب و جاده مسدود مانده است.
گفت چرا چیزی درباره خرابی پل نمی نویسی؟
گفتم چشم مینویسم اما گفتم راه جاده جدید چایلی از هر دو ورودی خاک ریختن حتما خودشان خبر دارند .
من همیشه سعی کردم نیمه پر لیوان ببینم و بنویسم. میدانم مراوه مدینه فاضله نیست اما مسولین هم بیکار ننشستند.
در نیمه دوم دهه هفتاد وقتی در خوابگاه شبانه روزی چمران قدیم حسینی جدید درس میخواندیم همیشه هم ولایتی من و روستا های بسطام و دولت اولان و دادلی غزنین ..آخر هفته ها خوابگاه میماندیم و مدیر عزیزمان استاد حاج مجید حاجیلی دوجی همیشه هوای ما را داشت و با آمدنشون فضا ها و امکانات و خوراک و تفریحات برای ما فراهم کردند.
ما اخر هفته ها رفتن به نماز جمعه و اجاره فیلم های هاشم پور اولویت های برنامه هامون بود .
نماز جمعه همیشه با سخنرانی های پدر معنوی شهرستان مرحوم حاج تقصیر جان خوجه آخون برای ما جذابیت داشت .
تقصیر جان همیشه به اتحاد مردم مراوه تاکید میکرد و از همه مسولان میخواست تمام توان خودشان برای خدمت به مردم نجیب مراوه به کار ببرند و همه روسای ادارات و کارکنانشون به اتحاد و تعامل سازنده برای پیش برد توسعه اقتصادی ,سیاسی,اجتماعی,فرهنگی شهرستان دعوت میکرد .
من همیشه در حد توانم قلمم را برای این کار و تشویق مسولان و اتحاد آنها در زیر سایه رهبری عزیزمان وتاکید به همه روسای ادارت به استفاده از تجربیات و رهنمودهای ارزشمند امام جمعه محبوب شهرستان حاج تقصیر جان یوسف آخون و نایب امام جمعه محبوب حاج تقصیر جان ناصر آخوندبرای توسعه شهرستان تاکید کردم.

دو عزیز در نهان خانه ذهنی همه ما مطلق محبوب است یک ایران عزیز و دو مقام معظم رهبری عزیزمان انشالله همیشه سلامت باشند.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر