c_300_250_16777215_10_images_00000000000000000000000000000000000000000000000098.jpeg

 

ترکمن سسی-اولین شهر استان گلستان که شهردار جدید خود را شناخت،شهر زیبای کلاله بود.

انتخابات این دوره شورای شهر کلاله با موفقیت لیست پنج نفره ترکمنهای این شهر به پایان رسید و مطابق انتظارها نیز شهردار این شهر از نیروهای ترکمن انتخاب گردید.

 

اصولا در انتخاب شهرداران شهرهای گلستان،شاهد نوعی سهم خواهی گروه های مختلف سیاسی و حتی انتخاباتی هستیم که این نوع رفتارها و افکار متداول حتی در کلان شهرهای کشور نیز به چشم می خورد و بنظر می رسد گریز از آن غیر ممکن باشد.

 

هر شهر استان گلستان نیز جریان های خاص سیاسی و انتخاباتی خود را دارد و به تبع آن شهرهای ترکمن نشین نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

 

در حال حاضر گروه های سیاسی و انتخاباتی شهرهای ترکمن نشین کم و بیش در بحث انتخاب شهرداران این شهرها،نظرات خود را به اعضای شورا ارائه می دهند.

 

بنظر صاحب قلم،در انتخاب حمید حق شناس به عنوان شهردار جدید کلاله شاهد نکات مثبت زیادی بودیم که امید یک دوره چهارساله نوید بخش را به مردم کلاله می دهد،نکاتی که می تواند انتقادات وارد شده به این انتخاب را بسیار کم رنگ جلوه دهد.

 

مردم و فعالان کلاله نسبت به گزینه های شهرداری این شهر شناخت خوبی داشتند و انتظار می رفت انتخاب پشت پرده دیگری از گزینه های زیر میز شاهد نباشیم،در واقعیت امر اصل صداقت در گفتار و رفتار با مردم توسط اعضای شورای شهر و فعالان سیاسی و انتخاباتی کلاله رعایت شد،به عبارت دیگر مردم شهر کلاله با گزینه های اصلی تصدی شهرداری این شهر آشنا بودند.

 

از سویی دیگر بنا به اعتقاد اکثر فعالان کلاله ای،این تصمیم در اتاق شیشه ای اتخاذ گردید و تمامی گزینه ها فرصت لابی های معمول را داشتند،افراد مطرح برای تصاحب کرسی شهرداری تا روز اعلام شهردار جدید کلاله بدون فشار خاصی از سمت جریان های سیاسی و انتخاباتی این شهر به دیدارهای چهره به چهره و ارائه برنامه های خویش پرداختند تا در کسب نظر مساعد آنان تلاش کنند که بنظر می رسد حق شناس از سایر گزینه ها بخت و اقبال بالاتری داشته است.

 

تعامل گروه هایی چون اقبال،باران و تیم عبدالکریم رجبی نماینده سابق مجلس(به اذعان بسیاری تیم رجبی در انتخابات شورای شهر پنجم کلاله موثرترین و تاثیرگذارترین نقش را ایفا کرد) بالا و به دور از حاشیه خاصی بود،البته در فضای مجازی برخی مباحث حاشیه ای مطرح گردید که اینگونه مباحث اجتناب ناپذیر بنظر می رسند.

 

واکنش ها پس از انتخاب حق شناس نیز در نوع خود قابل تامل بود و از این انتخاب توسط موافقان و مخالفان استقبال گردید و شاهد تخریب حق شناس توسط مخالفان وی نبودیم،چرا که بنظر می رسد اولویت اصلی فعالان کلاله ای حتی مخالفان حق شناس در این برهه زمانی پیشرفت شهر باشد.

 

از نظر بسیاری دیگر رفتار شورای شهر آتی کلاله در انتخاب شهردار جدید این شهر و بررسی گزینه های مطرح،از روی عقلانیت و درایت سیاسی بود چرا که این اعضا تن به مسائل حاشیه ای ندادند و از مشورت فعالان سیاسی و انتخاباتی شهر خویش حداکثر استفاده را بردند،این اعضا تعامل خوبی با نیروهای سیاسی و حتی ریش سفیدان شهر کلاله داشتند و در انتخاب خویش حتی الامکان افکار عمومی را مد نظر خود قرار دادند.

 

امیدواریم نکات مثبتی که در انتخاب شهردار جدید کلاله شاهد بودیم،الگویی برای دیگر شهرهای گلستان علی الخصوص شهرهای ترکمن نشین شود.

 

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر