c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-02-10_20-27-08.jpg

 


ترکمن سسی - سه سال پیش در چنین روزی (۲۱ بهمن ۱۳۹۸)، عملیات ساخت بیمارستان ۶۴ تختوابی گمیشان با حضور محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور با قول ساخت یک ساله آن آغاز شد.


این آغاز در شهرستانی که فاقد بیمارستان و تخت بیمارستانی بود از نگاه مردم محروم آن شهرستان حرکت امیدبخشی بود اما علیرغم قول مسولین با گذشت سه سال کامل همچنان این پروژه چندان پیشرفتی ندارد.

مردم گمیشان که ۷۴ شهید تقدیم وطن کرده اند و در زیرساخت های بهداشتی و درمانی در محرومیت شدید هستند، حتی زمین مورد نیاز ساخت بیمارستان را توسط خیرین منطقه تامین و تحویل علوم پزشکی داده بودند.

بنا به گفته مسولین عملیات ساخت بیمارستان گمیسان در حالی آغاز شد که اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی برای آن در نظر گرفته بودند و ۲۰ میلیارد تومان آن نیز همان آغاز کار اختصاص یافته بود.

 سه سال پیش برآورد هزینه ساخت هر تخت بیمارستانی حدود یک‌میلیارد تومان بود اما با شرایط تورمی اکنون بنابه گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان برآوردها برای ساخت هرتخت بیش از سه میلیارد تومان است. یعنی اکنون برای ساخت بیمارستان گمیشان بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

با کندی ساخت بیمارستان ، مردم و دلسوزان شهر که نیاز مبرم به بیمارستان دارند به تکاپو افتادند و اواسط سال ۱۴۰۰ کارزاری با درخواست تسریع احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی گمیشان با ۱۸۶۰ امضا راه انداختند اما حکایت بیمارستان نیمه کاره همچنان باقی است.

عبدالجلال ایری نماینده مردم غرب گلستان بارها در گفتگو با رسانه ها تاکید کرد که تکمیل سریع و بهره برداری از بیمارستان گمیشان از مطالبات جدی مردم منطقه است و انصافا برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز ساخت آن بیمارستان پیگیری های موثری دارد.

دفتر نماینده می گوید این پروژه اکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بیشتر کارها در همین یک سال اخیر انجام شده است و با پیگیری های نماینده، هفته گذشته وزیر بهداشت برای تخصیص اعتبارات لازم و تسریع در عملیات ساخت دستور ویژه صادر کرده است.

عبدالجلال ایری نماینده مردم شهرستان‌های کردکوی، بندرگز، ترکمن و گمیشان در مجلس شورای اسلامی گفته بود به دلیل شرایط خاک، مقاوم سازی پی بیمارستان هزینه زیادی داشته و فرایند احداث این بیمارستان با تاخیر زمانی زیادی همراه شده است.

براساس آماری که دفتر نماینده به خبرنگار ما گفته تاکنون ۶ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ ، ۱۵ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب سفر اسفند ۱۴۰۰ رییس جمهور و ۵۰ میلیارد تومان دیگر نیز در سال ۱۴۰۱ برای ساخت بیمارستان گمیشان اعتبار تخصیص داده شده است.

در سفر اسفند ۱۴۰۰ هیات دولت به گلستان در حوزه بهداشت و درمان پنج طرح با اعتبار یک هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان مصوب شد که اختصاص اعتبار برای احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی گمیشان از جمله این مصوبات است.

مسولان بهداشت و درمان گلستان می گویند تعداد تخت‌های بیمارستانی علوم پزشکی گلستان، دو هزار و ۵۰۰ تخت و کل تخت های استان با لحاظ تخت‌های بیمارستان های بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و ارتش به سه هزار و ۱۰۰ تخت می‌رسد. گلستان حدود دو میلیون نفر جمعیت و اکنون به ازای هر ۶۴۵ نفر یک تخت وجود دارد و این رقم با استاندارد جهانی که به ازای هر ۲۰۰ نفر یک تخت لازم است، فاصله زیادی دارد.

اما گمیشان نه با کمبود تخت بیمارستانی که فاقد تخت بیمارستانی است و ضرورت تخصیص بودجه مناسب جهت تسریع در ادامه روند احداث بیمارستان گمیشان آشکار است.

 

گزارشگر: ارازبخت پرسور / خبرنگار ترکمن سسی

c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-02-10_20-27-09.jpg

دیدگاه‌ها  

0 #1 شهروند 1401-11-22 15:42
در سال های پیشین با کمک امام جمعه فقید گمیشان و آقای قربان محمد شاه نظری و خیرین زمین مورد نیاز برای ساخت بیمارستان گمیشان تهیه و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گذاشته شد.
نقل قول کردن
0 #2 شهروند 1401-11-22 16:11
با شرایط فعلی دولت و کسری بودجه بعید میدانم اتفاقی بیفتد.
نقل قول کردن
0 #3 شهروند 1401-11-22 16:12
کلینیک درمانی گمیشان که نیاز مردم بود در چند سال پیش به بهره برداری رسیده است.
نقل قول کردن
0 #4 شهروند 1401-11-24 09:23
افراد صاحب تجربه می گویند هر فرماندار باید فقط بروی ۴ الی ۵ پروژه مهم و اساسی اولویت بندی، تمرکز و پیگیری داشته باشد. مشخص نیست که در حال حاضر آیا پروژه بیمارستان گمیشان جزو اولویت های اساسی مدیران شهرستان گمیشان هست یا خیر.
نقل قول کردن
0 #5 شهروند 1401-11-24 09:26
در سال های پیشین در حوزه زهکشی اراضی ، لایروبی ها، تکمیل جاده های اصلی و راه های ارتباطی روستاها و نیز مجتمع پرورش میگوی گمیشان به صورت عمده از سوی مدیران اجرایی کارهای خوبی انجام شده است.
نقل قول کردن
0 #6 آرمین 1401-11-26 18:34
این بیمارستان حالا حالاها کار داره! اما برید ساختمان های ارگان های دیگه رو ببینید چه جوری در عرض کمتر از یک سال درست کردن!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر