c_300_250_16777215_10_images_77152.jpg

 

آزادشهر : ترکمن سسی - درختان چنار و توت کاشته شده در ضلع شمالی روستای قورچای در سال نو شمسی با مشارکت نوجوانان روستا به صورت غرغابی آبیاری شد.

 


عبدالمجید زیتونلی خیر درختکار ساکن روستای قورچای در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی اظهار کرد: در ایام تقارن بهار طبیعت با رمضان، بهار قرآن با همت نوجوانان روستای سبزمان قورچای جمعه ۱۴۰۰/۲/۳ باتوکل به ایزدمنان، آبیاری غرقابی درختان چنار و توت در ضلع شمالی روستا را آغاز کردیم.

احتمالا با نگارنده موافقید که همراهی نوجوانان در امر خیر درختکاری پیام روشنی دارد. نسل آینده ساز منطقه به اهمیت و ضرورت درختکاری و ترویج آن واقف است و این موضوع بسیار امیدبخش است.

اما اصل موضوع، در ترکمن صحرایی که نیاز به توسعه درختکاری بویژه در نواحی شمالی تر، محسوس است دیدن چنین صحنه هایی امید را در دلها زنده می کند که در دهه های پیش رو ترکمن صحرای سرسبزتری خواهیم داشت.

البته تحقق این امر مهم نیاز به مشارکت بخش های مختلف جامعه و همت و پشتکار آنان دارد، بویژه رسانه های محلی که با تولید محتوای مناسب در فرهنگ سازی این موضوع می توانند کمک شایانی داشته باشند.

لازم به یادآوری است که برخی کاربران در برخی کامنتها از درج مطالب متعدد مرتبط با درختکاری در فضای این پیج بعضا ابراز ناخرسندی می کنند و اینجا باید تاکید بکنم که این موضوع صرفا در راستای فرهنگ سازی درختکاری است و هدفی غیر از آن دنبال نمی شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر