c_300_250_16777215_10_images_77153.jpg


گلستان : ترکمن سسی - نوربخش داداشی مدیر کل هواشناسی استان گلستان با اشاره به کاهش 147.9 میلیمتری میزان بارش سال زراعی جاری نسبت به آمار بلند مدت گفت: با این شرایط وضعیت خشکسالی استان از اردیبهشت تا پایان تیرماه حادتر می شود.



به گزارش روابط عمومی هواشناسی گلستان، داداشی مدیر کل استان در گفتگویی با اصحاب رسانه گفت: میانگین بارش استان از اول سال زراعی (1399-1400) تاکنون 197.5 میلیمتر بوده که در مقایسه با آمار بلند مدت تاکنون 147.9 میلیمتر کاهش بارش رخ داده است.

وی افزود: با توجه به کمبود بارشی قابل ملاحظه از شروع سال زراعی تاکنون و از طرفی پیش بینی وضعیت کمتر از نرمال بارشی استان از اردیبهشت تا تیرماه، روند خشکسالی استان افزایشی و حادتر می شود.

این مقام مسئول همچنین گفت: استان گلستان به لحاظ کمبود بارش سال زراعی جاری بعد از استان های کرمانشاه، چهارمحال بختیاری، لرستان و گیلان رتبه پنجم را به خود اختصاص داده و این در حالی است که کمبود میانگین بارش در کل کشور از شروع  سال زراعی تا به امروز نسبت به آمار بلند مدت 87.8- میلی متر بوده است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر