c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-03-28_15-08-20.jpg

 


ترکمن سسی - روزهای آغاز سال نو از روزهای پرکار هندوانه کاران‌منطقه است. آنها در این روزها نهال ها را به مزارع منتقل می کنند یا به تدربج نایلون های روی نهال ها را بر می دارند تا قد بکشند و برای آبیاری آماده شوند.



وقتی صحبت از هندوانه می شود در ذهن عموم شهروندان مزارع وسیع و هندوانه های خوشرنگ درشت و شیرین مجسم می شود که لابلای بوته های دراز ، پنهان و آشکار چشم هر بیننده ای را می نوازد و هر روز تصاویر جدیدتری از آن در فضای مجازی می پیچد.

اما کاشت و برداشت هندوانه چندان هم آسان نیست. کار پرزحمت و پر هزینه ای است. این روزها کشاورزان هندوانه کار منطقه از صبح زود تا شب هنگام سر زمین کار می کنند.

هندوانه کاران کود می پاشند. نایلون می کشند. بعدها آبیاری می کنند. علف های هرز را جدا می کنند، تا سرانجام زحمات چندین ماهه آنان به ثمر بنشیند و مزرعه پر از هندوانه های درشت و آبدار شود. اما در این میان گاهی از خدا بی خبری پیدا می شود و خرابکاری می کند ، مانند آنچه در روزهای گذشته در مزارع اطراف ایگدر سفلی رخ داد و دل این عزیزان را به شدت آزار داد.

براساس آنچه هندوانه کاران‌می گویند همین نایلون های بالای نهال ها هکتاری ۷ میلیون هزینه دارد. هکتاری چندین سرویس تریلی تراکتور کود حیوانی ریخته می شود که هر سرویس آن ۷۰۰ هزار تومان هزینه دارد. هفته های قبل از برداشت محصول نگهداری و نگهبانی از مزارع شبانه روزی می شود.

در نهایت هندوانه های رسیده چیده می شوند و بار نیسان و کامیون به مراکز فروش ارسال می شود تا سر سفرهای مردم بیاید.
خداوند به تلاش و زحمت همه کشاورزان برکت دهد.
c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-03-28_15-04-29.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر