c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-05-08_05-42-07.jpg

 

گرگان : ترکمن سسی - سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان از اجرای 400 برنامه در طول هفته هلال احمر (18 الی 24 اردیبهشت) امسال در گلستان خبر داد.

 

سونا جرجانی

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، به مناسبت یکصدمین سالروز تاسیس جمعیت هلال احمر و فرارسیدن روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر (18 لغایت 24 اردیبهشت) نشست خبری سرپرست هلال احمر گلستان با اصحاب رسانه استان برگزار شد.


سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان در این نشست خبری با بیان اینکه در هفته هلال احمر 400 برنامه در استان اجرا می شود، گفت: 50 برنامه در مرکز استان و 350 برنامه در شهرستان ها برای گرامیداشت این هفته برگزار می شود.

قاسم غریب آبادی با اشاره به برنامه های هفته هلال احمر، ادامه داد: ارائه خدمات توانبخشی، ویزیت و خدمات ویژه در درمانگاه هلال احمر، برگزاری دوره بین المللی آنست (سگ های‌زنده یاب)، رژه خودروهای امدادی، مراسم تجلیل از خانواده شهدای امدادگر، دوره بازآموزی، مانور امدادی در پارک جنگلی النگدره، نمایشگاه دستاوردهای هلال احمر، مانور درمان اضطراری در دو روستای محروم شهرستان گنبدکاووس، سخنرانی نماینده ولی فقیه در هلال احمر گلستان در خطبه های نمازجمعه، افتتاح خانه های هلال، همایش جنگل نوردی، کاشت ١٠٠ اصله نهال، برگزاری مراسم‌ متمرکز استانی و کشوری از برنامه های هفته هلال احمر در گلستان است.

وی افزود: در سال گذشته، یک هزار و ۵۶٨ مورد حادثه در گلستان رخ داده است که از این تعداد، یک هزار و 144 مورد مربوط به حوادث جاده ای بوده است و همچنین 55 مورد حوادث مربوط به برف و کولاک، 32 مورد حوادث سیل و آب گرفتگی و 95 مورد هم از جمله حوادث کوهستانی بوده است.


سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان در خصوص رسیدگی و پاسخگویی به حوادث نیز گفت: در رابطه با رسیدگی و پاسخگویی به حوادث ترافیکی رتبه اول را در کشور و در رابط با پاسخگویی به کل حوادث بعد از اصفهان و مازندران رتبه سوم در کشور را دارا هستیم.

غریب آبادی با بیان اینکه، ۴٠ هزار جوان عضو حوزه جوانان هلال احمر گلستان هستند، بیان کرد:  ٧ هزار نفر عضو داوطلب هلال احمر استان هستند و فضاهای فرهنگی و ورزشی ما باید در اختیار جوانان داوطلب قرار گیرد تا انگیزه ای برای جوانان فراهم شود.

وی یادآور شد: در سال گذشته ۳۸ هزار بسته معیشتی در  بین اقشار کم برخوردار استان توزیع شده است و از ابتدای سال تاکنون ۱۸ هزار بسته معیشتی را بین اقشار  آسیب پذیر توزیع کردیم.


سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به تحقق شعار " هرخانه هلال یک امدادگر" تاکید کرد: یکی از سیاست های جمعیت هلال احمر راه اندازی خانه های هلال در محلات شهری و روستاهای استان است و در حال حاضر ٢۵٧ خانه هلال با هدف آموزش فعالیت های امدادی در فعالیت دارند و کمک‌های اولیه را به علاقمندان آموزش می دهند.

غریب آبادی به برنامه این نهاد برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های هلال احمر برای تکمیل این طرح ها، استفاده از توان خیران است. کارخانه سرنگ و سرم سازی، ساختمان اداری و درمانی هلال احمر، پروژه گردشگری، بهره گیری از اراضی هلال احمر در حوزه ساخت مسکن از موضوعاتی است که در استان پیگیری کردیم.

وی با بیان اینکه، تسکین آلام بشری از وظایف جمعیت هلال احمر به شمار می رود، افزود: ۱۸ اردیبهشت سالگرد تاسیس هلال احمر به عنوان یک نهاد خیریه و بشردوستانه به شمار می رود و تمام اقدامات هلال احمر برای  کمک به اقشار آسیب پذیر است.

غریب آبادی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر به صلح پایدار کمک می کند و حمایت از زندگی انسان ها بدون در نظر گرفتن تبعیض از دیگر وظایف جمعیت هلال احمر است.

c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-05-08_05-42-09.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر