c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-05-18_15-00-43.jpg




ترکمن سسی - در مراسم نکوداشت مختومقلی فراغی به منظور پاسداشت چهره های ماندگار اقوام ایرانی، به 3 نفر از فعالان و اساتید فرهنگ و ادب ترکمن آقایان: موسی جرجانی، اراز محمد سارلی و امانقلیج ‌شادمهر، اولین "نشان ملی مختومقلی فراغی" اعطا گردید.



به گزارش خبرنگا ترکمن سسی از تهران، به همت موسسه فرهنگی هنری خانه فرهنگ ترکمن تهران همایش نکوداشت زادروز مختومقلی فراغی، شاعر پرآوازه بین المللی و مصلح اجتماعی و فرهنگی در تاریخ 27 اردیبهشت 1401  از ساعت 6  عصر تا 9 شب در سالن آمفی تئاتر کوثر دانشکده روان شناسی دانشگاه تهران برگزار شد.


در این آیین که به مناسبت فرا رسیدن 289 مین سالروز تولد مختومقلی فراغی شاعر شهیر و پرآوازه ترکمن ایرانی، با حضور سعید محمد دبیرکل محترم مناطق آزاد کشور، غلامرضا منتظری نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، سید محمد حسینی معاون پارلمانی ریاست جمهوری و محمد زاهد نیا رئیس هیات مدیره خانه فرهنگ ترکمن تهران ‌برگزار شد، به منظور پاسداشت چهره های ماندگار اقوام ایرانی برگزار شد، به 3 نفر از فعالان و اساتید فرهنگ و ادب ترکمن آقایان: موسی جرجانی، اراز محمد سارلی و امانقلیج ‌شادمهر، اولین "نشان ملی مختومقلی فراغی" اعطا گردید.


در این آئین اولین "نشان ملی ایل اوغلی" به استاد مرحوم و شهید سلامت "دکتر عبدالجلیل غیادی" تعلق گرفت که توسط همسر ایشان دریافت گردید.
لازم به ذکر است، در این آیین همچنین تعدادی از فعالان عرصه فرهنگ و هنر و اشاعه دهندگان اندیشه های ناب مختومقلی فراغی نیز از جمله استاد نیازی ساعی و استاد صدیق، تقدیر ویژه به عمل آمد.


در این مراسم که قائم مقام سفارت ترکمنستان و نمایندگان مجلس تبریز و بجنورد نیز حضور داشتند‌، برنامه های مختلف موسیقی سنتی ترکمن، ذکر خنجر، شعرخوانی و گروه‌ عاشیق های آذربایجان به اجرای برنامه پرداختند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر