c_300_250_16777215_10_images_96002.jpg



گرگان - ترکمن سسی - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت بازنگری در مهارت‌های پیش‌بینی شده معلمان گفت: فرایند مهارت‌آموزی معلمان بر اساس نیازآینده جامعه اصلاح می‌شود .


به گزارش ایرنا ، یوسف نوری روز سه شنبه در دیدار با دانش آموزان نخبه گلستان اظهار داشت: دوره های مهارت‌آموزی فعلی معلمان با نیازها و مطالبات فعلی جامعه و انتظارات از این قشر همخوانی ندارد .
وی با اشاره به نفوذ رسانه های بیگانه بر بخشی از اذهان و افکار آحاد جامعه اظهار داشت : بخشی از جامعه اسیر رسانه های بیگانه شده و آن ها با چارچوب خاص و استفاده از قدرت ارتباطات توانستند در میان بخشی از جامعه نفوذ کنند .
وزیر آموزش و پرورش گفت : برای حل این مشکل باید سواد اقتصادی ، رسانه ای و تقویت کارآفرینی به طور ویژه در سیستم آموزش و پرورشی پررنگ تر شود .
وی به حذف کنکور اشاره کرد و گفت: با توافق صورت گرفته با شورای انقلاب فرهنگی، سه سال آینده آخرین سال‌های برگزاری کنکور است و پس از آن دانشگاه ها برای جذب دانشجو باید به دنبال سازکارهای جدید باشند .
 وی افزود : هر دانشگاهی می تواند بر اساس چارچوب های خود مبادرت به جذب دانشجو کند و پروسه سخت و طاقت فرسای برگزاری کنکور از دوش آموزش و پرورش برداشته خواهد شد .
 نوری گفت : دانش آموز میخواهد در مرکز عالی به تحصیل ادامه دهد اما همه پیش نیازهای این حضور و تحصیل بر عهده آموزش و پرورش است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که کنکور نظام پذیرش دانشجو در دنیاست که دانشگاه ها باید خودشان مسوولیت انجام آن را بپذیرند گفت: اگر دفترچه های کنکور امسال توزیع باشد به احترام خانواده ها مدارس میزبان کنکور خواهد بود اما در صورت توزیع نشدن دفترچه و مشخص نشدن حوزه های امتحانی، اجازه برگزاری کنکور در مدارس را نمی دهیم.
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در نخستین سفر خود به گلستان و بعد از آیین استقبال از سوی مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مسوولان استانی، ابتدا در گلزار شهدای شهرستان علی آباد کتول به مقام شامخ شهدای این خطه  ادای احترام کرد.
حضور در شورای آموزش و پرورش و شورای عالی اداری استان دیگر برنامه سفر یک روزه وزیر آموزش و پرورش در گلستان است.
گلستان با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۶۲ هزار دانش آموز دارد که تحصیل این شمار در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه بر عهده ۲۳ هزار فرهنگی است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر