c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-06-26_17-35-39.jpg

 

 ترکمن سسی - اکبر اکسیر یکی از شعرا و  اساتید بزرگ کشور در یادداشت ارسالی با موضوع "جایگاه شعر و هنر"  آورده است؛ شبکۀ چهار، شبکۀ فرهیختگان، همواره در اعتلای فرهنگ و ادب و هنر تلاشی چشمگیر داشته است.

این شبکۀ به قول استاد محمد صالح‌علا «محترم»، بانی نوعی از برنامه‌های گفتگومحور بوده که بر دل عام و خاص نشسته و کمبود تولید چنین برنامه‌های فاخری را در صدا و سیما تا حدی جبران کرده است.
در هیاهوی اخبار جنگ و گرانی و بیماری و هزار درد بی‌درمان، تولید برنامه‌های دلنشین ادبی می‌تواند مرهمی بر دل‌های افسرده باشد و مخاطب را لحظاتی از مشکلات زمینی بکند و به عرش اعلای فراغت خیال و اندیشه‌ورزی بکشاند.
پس به مسئولین محترم شبکۀ چهار لازم است کارت صدآفرین بدهیم و گسترش برنامه‌های فاخر ادبی را از اولویت‌های برنامه‌سازان این شبکۀ اندیشه‌‌دوست و هنرآفرین بدانیم.
به تازگی برنامه‌ای ادبی از شبکۀ چهار پخش می‌شود که طراوت و تنوع سرشاری دارد. نامش «هزارۀ شعر» است و بخش‌های متنوعی را شامل می‌شود؛ از جمله شعرخوانی توسط هنرمندان، یادی از شاعران گمنام و کم‌نام ادب فارسی، نقد کتاب‌های مهم شعر معاصر از اخوان سایه و فروغ و دیگران، بررسی ترانه‌های ماندگار قرن گذشته، سعدی‌خوانی و حافظ‌خوانی و هزاران نکتۀ ظریف ادب فارسی با اجرای قدرتمندانۀ استاد رشید کاکاوند از یکشنبه تا چهارشنبه ساعت هفت عصر بر روی آنتن می‌رود و ساعت 12 ظهر فردایش تکرار می‌شود.
یکی از ویژگی‌های این برنامۀ ادبی، ضبط خارج از استودیوی برنامه است که اغلب در بناهای تاریخی تهران و فضاهای قدیمی با معماری خاص فیلمبرداری می‌شود و لحظات نوستالژیکی می‌آفریند.
در هزارۀ شعر، شعر طنز جایگاه خاص خود را دارد. در دورۀ جدید از پخش هزارۀ شعر، نام‌های معتبر شعر و طنز و موسیقی و ترانه و... در کنار دکتر رشید کاکاوند لحظات دلپذیری برای مخاطب آفریده‌اند که مورد نیاز رسانۀ ملی است و بر اعتبار چنین برنامه‌هایی می‌افزاید. کمتر علاقمندی یافت می‌شود که بعد از ملاحظۀ برنامۀ هزارۀ شعر، آن را تا آخر تعقیب ننماید؛ چون برنامه از قسمت‌های کوتاه متنوعی تشکیل شده که به هیچ عنوان خسته‌کننده نیست.
تنها موردی که می‌توان بر آن خرده گرفت، زمان پخش برنامه است. ساعت 19، ساعت مناسبی برای پخش برنامۀ ادبی نیست که امید است نسبت به تغییر آن اقدام نمایند.
هزارۀ شعر با همکاری گروهی از جوانان علاقمند تهیه و پخش می‌شود که امید است کار این عزیزان دیده شود و پربیننده‌ترین برنامۀ ادبی شبکۀ چهار باشد.
مجید غفاری در مقام تهیه‌کنندۀ این برنامه با یاری گرفتن از هنرمندان، شاعران و استادان دانشگاه‌ها توانسته‌ گام اول را به خوبی بردارد. امید است مسئولین شبکۀ چهار با تشویق این جوانان پرشور و نوگرا بتوانند در ارائۀ برنامه‌های فاخر موفق باشند.
حضور دکتر رشید کاکاوند در این برنامه را غنیمت بشماریم و آرزو کنیم که استاد محمد صالح‌علا نیز این برنامه را یاری دهند تا بینندگان جان، شبکۀ محترم چهار را طبق معمول سنواتی شبکۀ موفق و برتر خود بدانند و گامی در جهت رشد و اعتلای فرهنگ و ادب و هنر ایران‌زمین بردارند.

خبرنگار: وحید حاج سعیدی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر