c_300_250_16777215_10_images_96205.jpg

 


ترکمن سسی - برگزاری مکتب های تابستانی در شهرها و روستاهای مناطق ترکمن نشین از دهه های پیشین مرسوم است.


با آغاز تعطیلات تابستانی ، این روزها نیز به همت مدیران و مدرسان مدارس علوم دینی ترکمن صحرا ، مکتب های تابستانی در حوزه ها و مساجد بیشتر محلات تشکیل و آموزش های مفیدی ارائه می شود.به نظر می رسد با گسترش استفاده از فضای مجازی برگزاری این مکتب ها نیز بیشتر به چشم می آید.

در این مکتب ها از جمله روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، نحوه خواندن نماز و برخی احکام دینی به صورت رایگان به نوجوانان آموزش داده می شود. آموزش هایی که فرا گرفتن آنها در این مکتب ها مورد انتظار والدین است زیرا که براساس باور قدیمی پدر و مادرها موظفند در موقع مناسب به فرزندان خود آموزش های مورد نیاز دینی از جمله نماز را بیاموزند.

دانش آموزان کوشا علاوه بر مرور کتاب های درسی سعی می کنند در مکتب های تابستانی محله خود نیز حضور یابند و از اوقات فراغت تابستانی خود به نحو مطلوب استفاده بکنند.

حضور در این مکتب ها علاوه بر یادگیری امور دینی می تواند فرصتی برای تعامل بیشتر با بچه های محلات باشد و می تواند خاطرات خوبی برای آنها به همراه داشته و تجربه مفیدی باشد.

به هرحال تابستان وقتی نیست که بدون آموزش سپری شود و مکتب های تابستانی نیز علاقمندان خود را دارد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر