c_300_250_16777215_10_images_99063.jpg

 

ترکمن سسی - استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت جذب سرمایه داخلی و خارجی برای توسعه استان گفت: ۲۹ پروژه اولویت‌دار و شاخص برای سرمایه‌گذاری از سوی چند دستگاه مشخص و به اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان معرفی شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، علی‌محمد زنگانه ظهر روز پنجشنبه ۱۳ مرداد در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: از مجموع این پروژه‌ها، چهار پروژه مربوط به حوزه عشایر، ۲ پروژه مربوط به راه‌آهن، ۱۳ پروژه در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، یک پروژه در حوزه صنعت، معدن و تجارت، ۶ پروژه در حوزه آب منطقه‌ای و سه پروژه در حوزه برق است.
وی بیان کرد: دستگاه‌های مرتبط مانند جهادکشاورزی، شیلات، پارک علم و فناوری، شهرداری‌ها و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی باید ظرف یک هفته، مجوزهای مرتبط با این پرژه‌ها را به اداره کل امور اقتصادی و دارایی اعلام کنند.
استاندار گلستان همچنین با تاکید بر تعیین تکلیف زمین‌های واگذار شده برای سرمایه‌گذاری، از امور اراضی و منابع طبیعی استان خواست در مدت زمان یک هفته، زمین‌هایی که قابلیت توسعه سرمایه‌گذاری دارند را مشخص و اعلام کنند.
زنگانه افزود: دستگاه‌ها باید مجوزها و استعلام‌ پروژه‌های اولویت‌دار سرمایه‌گذاری را در راستای توسعه و صنعت آمایش و معطل نشدن سرمایه‌گذار، بدون ‌نام بگیرند.
وی تاکید کرد: براساس مصوبات استانی، طولانی‌شدن درخواست استعلام تا ۲ هفته به معنای موافقت دستگاه مربوطه است.
استاندار گلستان در ادامه بر اهمیت جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و همچنین پیگیری اجرای مصوبات تاکید کرد و از مدیران خواست در جلسات شرکت کنند.
زنگانه با اشاره به این که ۲۵۰ میلیارد تومان از درآمد استان باید از محل فروش اموال مازاد تأمین شود، خاطرنشان کرد: اموال متروکه و مازاد، سرمایه ملی است که باید مولدسازی و وارد چرخه تولید شود.
استاندار گلستان با تأکید بر نظارت بر صدور مجوزها، اظهار کرد: مجوزهایی که صادر شده و ظرف مدت یک سال، هیچ اقدام عملی برای انجام آن صورت نگرفته است، لغو و خلع ید می شود ضمن آنکه از این پس هم مجوز جدید صادر نخواهد شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر