c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-08-05_21-55-01.jpg

 


گنبدکاووس : جمعی از دوستداران فرهنگ و ادب ترکمن عصر امروز جمعه در خانه فرهنگ گنبدکاووس در نشست ماهانه انجمن شعر و ادب جیحون حضور یافتند.


در نشست امروز انجمن جیحون ، گلدی نظری محقق تاریخ فرهنگ و ادب ترکمن در مهلت یک ساعته خود بررسی تاریخی اشعار مختومقلی فراغی را ارایه داد و بخش پایانی ارایه در قالب پرسش حاضرین و پاسخ محقق ادامه یافت.

فرهاد قاضی از اعضای هیات موسس انجمن جیحون در گفتگو با خبرنکار ترکمن سسی اظهار کرد: در ادامه این نشست تعدادی از شاعران حاضر جدیدترین اشعار خود را قرآئت می کنند.

وی افزود: انجمن شعر و ادب جیحون از تیرماه ۱۳۹۸ فعالیت خود را آغاز کرد و طی حدود سه سال اخیر علاوه بر جلسات ماهانه ، یک جشنواره شعر کودک و نوجوان و نیز جشنواره عندلیب را با همکاری یکی از گروه های ادبی اجرا و میزبانی کرده است.

قاضی یادآور شد: نشست های انجمن جیحون عموما ماهانه است اما گاهی به دلیل حضور یافتن برخی اساتید میهمان در گنبدکاووس جلسات فوق العاده نیز برگزار می کنیم.
در این نشست حدود 30 نفر از دوستداران فرهنگ و ادب ترکمن از قشر جوان تا فعالان فرهنگی پیشکسوت حضور داشتند.

در این نشست به دلیل طولانی شدن پرسش و پاسخ ها در بخش اول ، و اینکه محل نشست در ساعت 19 بایستی تحویل شهرداری می شد ، فرصت برای ارایه آخرین اشعار شاعران فراهم نشد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر