c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-08-22_19-47-04.jpg

 

گرکان : ترکمن سسی - مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گلستان گفت: برای ایجاد ناحیه صنعتی تخصصی مبلمان در عطاآباد ۱۵ هکتار زمین خریداری شده و در حال طراحی فضاهای آن هستیم.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، رضا شهمرادی، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گلستان امروز دوشنبه در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهار کرد: ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی با ۸۷۳ واحد بهره‌بردار در استان وجود دارد که از این تعداد ۶۱۶ واحد با حدود ۱۰ هزار نفر اشتغال فعال است.
وی اعلام کرد: در هفته دولت امسال ۲۱ واحد تولیدی با ۸۹۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال ۴۷۵ نفر و ۲۲ پروژه عمرانی و زیربنایی با حدود ۲۹ میلیارد تومان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به بهره‌برداری می‌رسد.
شهمرادی افزود: مدول دوم تصفیه‌خانه شهرک صنعتی آق‌قلا با ۱۳ میلیارد تومان اعتبار، تصفیه‌خانه شهرک بناور در بندرترکمن، رمپ ورودی ناحیه صنعتی گلستان، آسفالت، تکمیل زیرسازی آسفالت، خیابان‌کشی، تکمیل روشنایی، حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه، خرید خودروی آتشنشانی از جمله پروژه‌های مهم قابل بهره‌برداری در شهرک‌های صنعتی استان است.
وی خاطر نشان کرد: از مرداد سال گذشته ۱۵۴ قرارداد واگذاری زمین در شهرک‌ها به مساحت ۸۷ هکتار و پیش‌بینی اشتغال ۳۷۵۷ نفر انجام شده است. از این تعداد ۱۲ قرارداد در قالب ۵ هکتار با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۲۲۲ میلیارد تومان و اشتغال ۱۷۵ از ابتدای امسال تاکنون به سرمایه‌گذاران واگذار شده است.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گلستان ادامه داد:در یکسال اخیر ۲۳.۵ هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی خلع ید و به سرمایه‌گذاران جدید واگذار شده است. همچنین به ۵۵ نفر از کسانی که در سال‌های گذشته در شهرک‌ها زمین دریافت کردند اما اقدامی برای ایجاد واحدهای تولیدی نکردند، اخطار جدی داده شد تا پایان امسال این قراردادها تعیین تکلیف خواهد شد
شهمرادی یادآوری کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان ۴۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان عمدتا در حوزه برق‌رسانی مصوب شد که تا الان ۱۵ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: برای تصفیه‌خانه‌ها نیز ۳۰ میلیارد تومان مصوب شد که ۸ میلیارد تومان آن تاکنون اختصاص یافته و پروژه‌ها در شهرک‌های صنعتی گنبد، آقچلی و آزادشهر در حال اجراست همچنین گازرسانی به ناحیه صنعتی گمیشان نیز در هفته دولت امسال با ۱.۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری می رسد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گلستان گفت: در یکسال گذشته ۳۰ واحد صنعتی راکد با ۲۵۶ نفر اشتغالزایی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی احیا شده است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر