c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-09-30_14-48-19.jpg

 


 ترکمن سسی - امام جمعه اهل سنت بندرترکمن  متاع دنیوی را در قیاس با علم دین ، بسیار قلیل خواند و گفت: بیشترین تلاش ما باید فراهم کردن آتیه ای روشن برای فرزندان باشد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، عبدالرحمن آخوند کر، ظهر پنج شنبه هفتم مهرماه در مراسم فارغ التحصیلی جمعی از طلاب حوزه علمیه اعظمیه بندرترکمن با اشاره به پیشرفت های حاصله در صنعت و تکنولوژی، ادامه داد: متعال خیر واقعی در فراگیری علوم دینی و قرآنی قرار داده است و همانگونه که برای برطرف کردن مشکلات دنیوی نیاز به متخصصینی در صنایع مختلف است، برای پیشرفت های دینی و غنای روحانی نیز نیاز به کارشناسان زبده در این حوزه داریم.

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن، یکی از خصوصیات مردم منطقه را علاقه وافر ایشان به تحصیل دانش دینی دانست و افزود:  اگر خود ما به دلیل مشغله کاری نمی توانیم آن طور که باید و شاید برای کسب علم و دانش دینی وقت بگذاریم، مردم سعی کنند اولاد خود را به این جهت مشتاق و علاقمند سازیم.

وی تصریح کرد: بدون شک با تحصیل در حوزه های علمیه دستیابی به سعادت هر دو جهان بسیار آسان خواهد بود و این طریقی است که شخص سعادتمند را به جنت ابدی رهنمون می سازد.

آخوند کر خاطر نشان کرد: کسی که خواهان جنت است، باید طالب علم باشد. اگر همه متاع های دنیا در اختیار طالب آن قرار گیرند باز هم در برابر متاع علم و دانش قرآنی ناچیز خواهد بود و کائنات با کسانی همراه می شوند که عمر خود را در مجاهدت و پیشرفت دینی جوامع می گذرانند.

 امام جمعه اهل سنت بندرترکمن کسب علم را در همه زمان ها و علی الخصوص در عصر حاضر یک ضرورت مهم برشمرد و یادآور شد: رزق انسان ها تنها در توان خدای متعال می باشد.

وی تاکید کرد: رازق مطلق کسی است که مخلوق را آفریده و به او دندان می دهد تا از نعماتش به بهترین شکل ممکن بهره‌ ببرد.

آخوند کر افزود: اسباب زمینی به تنهایی نمی توانند سبب ارتزاق شوند. خالق دانا برای همه بندگانش از غیبی که از آن خبر نداریم رزق تعیین کرده است‌. برای همه جنبندگان روی زمین حتی انسان های بت پرست، نصرانی و یهود از خوردنی ها و پوشیدنی ها به مقدار معلوم داده شده است، لذا کسانی در حوزه های علمیه درس می خوانند نباید نگران معیشت فردا باشند. بی شک باریتعالی مردمی را که رابطه خود را با وی محکم می کنند جزو محبوب امت قرار داده است.

 وی تصریح کرد: برای فتح علم، سختی ها و مشقات زیادی لازم است. سال ها باید بگذرد تا یک شخص بتواند به مقام فارغ التحصیلی برسد و این مقام از همه درجات و مراتب دنیوی برتر و بالاتر است. در هیچ یک از دانشگاه های روی زمین جز در مدارس دینی، علم صرف و نحو تدریس نمی شود. علم تفسیر و علم اصول فقه را تنها می توان در حوزه های علمیه آموخت و این توفیقی است که انسان های شایسته و برگزیده به مقام آن دست پیدا می کنند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر