c_300_250_16777215_10_images_10445.jpg

 

کومیش دپه – ترکمن سسی - مدير كل شيلات گلستان گفت: يكي از برنامه هاي ما در سال آينده هوشمند سازي مزارع ميگو است تا تولید در واحد سطح را افزایش دهیم.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، اسماعيل جباري ظهر امروز پنج شنبه در جشن برداشت ميگوي پرورشي گميشان اظهار كرد: توليد ميگو از استخرهاي پرورش میگوی گميشان با برداشت ۳ هزار تُن محصول نسبت به سال زراعي قبل ۱۰۰ درصد رشد دارد.

جباری خاطر نشان کرد: بيش از 20 سال است در گلستان روی صنعت ميگو کار می کنیم و امسال به تولید 3000 تن رسیدیم و براي راه اندازي و تكميل دوفاز 10هزار هكتاري مجتمع پرورش ميگو گميشان و رسيدن به توليد 20 هزار تن برنامه داریم. بيش از ۸۰ درصد ميگوهاي برداشت شده در گلستان پس از عمل‌آوري و بسته‌بندي قابليت صادرات به كشورهاي ديگر را دارد.

وی افزود: صنعت ميگوي گلستان 2 هزار و 400 فرصت شغلي مستقيم و غيرمستقيم به وجود آورده است. مراکز عمل‌آوری و بسته‌بندی از اتفاقاتی بسیار مهم در جهش تولید این محصول بود که در چند مرحله با کمبود کارگر مواجه شدیم.


جباری تصریح کرد: از اهداف عمده ما ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه است و از مردم، امامان جمعه و نخبگان انتظار داریم تا در فرهنگ سازی مصرف آبزیان در جامعه و توسعه صنعت آبزی‌پروری گلستان یاری بکنند.

مدیرکل شیلات گلستان تاکید کرد: در بحث واگذاری اولویت ما سرمایه گذاران بومی است و راه اندازی رشته شیلات در دانشگاه های استان و نیز همراهی جامعه دانشگاهی و تحقیقاتی شیلات و شرکت های دانش بنیان برای توسعه صنعت میگو و آبزی پروری در گلستان اهمیت دارد.

گفتني است برداشت ميگو از اواخر هفته نخست شهريورماه سال جاري از سطح هزار و ۵۴۲ هكتار در قالب ۱۰۰ استخر و با پرورش ميانگين تراكم ۱۷۰ هزار قطعه در هكتار در مجتمع گميشان واقع در شمال غربي استان گلستان آغاز و تا ابتداي دهه سوم مهرماه ادامه داشت.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر