c_300_250_16777215_10_images_273707.jpg

 

ترکمن سسی - امید سقلی، فرماندار گمیشان در جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی گلستان، گفت: کتابخانه ها در حوزه فرهنگ جهاد می کنند و کتابداران با خدمات دهی به اقشار مختلف جامعه جهاد گر فرهنگی محسوب می‌شوند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گلستان، جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی استان با حضور عبدالحی میرزا علی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ امید سقلی، فرماندار گمیشان و روسای شهرستان ها در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر برگزار شد.
امید سقلی در ابتدای جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی استان گفت: کتابخانه ها در حوزه فرهنگ جهاد می کنند و کتابداران با خدمات دهی به اقشار مختلف جامعه امروز جهاد گر فرهنگی محسوب می شوند.
وی افزود: تامین اعتبار یک مسئله مهم برای کتابخانه ها است که باید پیگیری شده و به نتیجه برسد.
در ادامه آخوند شافعی، نایب امام جمعه شهرستان گمیشان گفت: اسلام دین علم و دانش است. قرآن ما را به فراگیری توصیه می کند. کتابخانه ها به عنوان پایگاه فرهنگی باید در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری مجهز و با سایر دستگاه های مرتبط در ارتباط باشند. کتابداران به عنوان پیشروان فرهنگی باید با تقویت ایمان و تقوی و محبت با یکدیگر به تبیین حقیقی ارزش ها بپردازند و الگوی فرهنگی باشند.
در ادامه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گفت: در رابطه با درخواست کتابخانه روستایی که بعضا در شهرستان ها عنوان می شود، شرایطی باید لحاظ شود. جمعیت روستای درخواست دهنده  برای احداث کتابخانه روستایی باید بیش از ۲۵۰۰ نفر باشد؛ در ادامه باید ساختمانی که طبق قوانین سازمان نظام مهندسی ایمن باشد، در اختیار نهاد قرار گیرد تا پس از تایید ساختمان، توسط کارشناسان مربوطه و طی مراحل اداری، نیروی انسانی بومی برای کتابخانه به کار گرفته شود.
وی در ادامه اظهار کرد: در حوزه کتابخانه ها به زودی کتب تست و آموزشی طبق مذاکرات انجام شده با بنیاد قلمچی دریافت خواهد شد و در استان توزیع می شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی در پایان به ارزیابی شهرستان ها جهت انتخاب شهرستان های برتر اشاره کرد. وی تعداد اعضا، امانت کتاب، فعالیت‌های فرهنگی، فضاسازی و زیبا سازی محیط کتابخانه را به عنوان شاخص های اصلی ارزیابی عنوان کرد.
عبدالحی میرزاعلی مولفه های دیگر ارزیابی شهرستان ها را برگزاری جلسات انجمن، دریافت سهم نیم درصد و ... دانست.
در ادامه از حلیمه توماج رئیس شهرستان گمیشان، علیرضا مجاهدی رئیس شهرستان گنبد، سمانه محمدی رئیس شهرستان بندر گز و مرتضی رنگریز رئیس شهرستان گالیکش به عنوان شهرستان های برتر تقدیر شد.
گفتنی است، بازدید از کتابخانه عمومی شهری گمیشان، بازدید از کتابخانه عمومی خواجه نفس و سیمین شهر و برگزاری کلاس آموزشی اطفا حریق توسط عاشور شیروانی، کارشناس آتش نشانی از برنامه های  جنبی این مراسم بود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر