c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-01-25_08-06-22.jpg

 

ترکمن سسی - وحید حاج سعیدی - سعید حاجیلری کاپیتان تیم فوتسال لیگ یک شهدای مدافع حرم: احیای فوتسال گلستان، ماحصل اعتماد به جوانان است.


فوتسال در گلستان یک ورزش پرطرفدار و ریشه دار است که بازیکنان و هواداران زیادی را به خود مشغول کرده است. برگزاری جام های متعدد فوتسال در استان گلستان به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز در سطح شهرها و روستاهای استان و استقبال بی سابقه تماشاگران از این بازی ها حجت گفتار فوق است.
اما با وجود جذابیت ها و استعدادهای فراوان در این رشته، فوتسال و حتی فوتبال استان گلستان در طول این سال ها زیر سایه ورزش هایی چون بسکتبال، والیبال و حتی مسابقات اسبدوانی و ... قرار گرفتند و آنچنان که باید از تیم های استان که در لیگ های مختلف کشور حاضر هستند، حمایت به عمل نیامد. با این وجود تنور فوتسال در استان گلستان هیچگاه به سردی نگرائید و در حال حاضر «تیم فوتسال شهدای مدافع حرم علی آباد کتول» به عنوان تنها نماینده استان در لیگ دسته اول کشور با تمام قوا در حال مبارزه با رقبای ثروتمند و بازیکنان چند میلیونی است و امیدواریم با حمایت های مسئولان و تلاش جوانان این استان، نمایندگان استان در لیگ دسته اول فوتسال کشور به جایگاهی که شایسته آن هستند، دست یابند.


به منظور آشنایی بیشتر با چشم انداز این رشته در استان گلستان و راهکارهای توسعه فوتسال در گلستان با سعید حاجیلری کاپیتان باتجربه و ارزنده تیم فوتسال شهدای مدافع حرم همکلام شدیم. حاجیلری که متولد 75 است سابقه قهرمانی در تورنمنت های مختلف و چندین دوره حضور در لیگ های دست اول و دوم کشور را داراست و تقریباً در همه شهر های استان یک بار عنوان قهرمانی را کسب کرده است. این بازیکن با تجربه که عنوان آقای گل مسابقات لیگ دسته 2 کشور و دومین گلزن لیگ یک کشور را در کارنامه دارد، از فراز و فرود این رشته مهیج می گوید:
فوتسال را از کجا و چه سنی آغاز کردید؟
فوتسال را از چهارده سالگی در باشگاه سپهر با مربیگری محمد مهدوی از مربیان جوان استان گلستان شروع کردم. شاید برایتان جالب باشد بدانید که همان سال ها با تیم سپهر در مسابقات جام رمضان شهرستان در بین بزرگسالان به عنوان نائب قهرمانی رسیدیم!
چرا فوتسال را انتخاب کردید و در چه پستی بازی می کنید؟
جذابیت فوتسال و فوتبال انکار ناپذیر هستند و علاقه به این ورزش را نمی توان نادیده گرفت. من از کودکی به فوتبال علاقه مند بودم و با توجه به استایل بدنی و شرایط فیزیکی خودم و ظرافت های فوتسال این رشته را انتخاب کردم. پست تخصصی بنده فلنک چپ است.
در چه باشگاه هایی بازی کردید و فکر می کنید تا کی می توانید ادامه دهید؟
در طول این سال ها برای تیم های متعددی بازی کردم که شاخص ترین آنها تیم های شهدای جلین دسته 2 کشور، منصف قائمشهر دسته یک کشور، پیمان شاهرود، دسته یک کشور، سفیر گفتمان تهران دسته یک کشور، شهدای مدافع حرم دسته یک کشور هستند. فعلاً تمام تمرکزم روی بازی کردن است و فکر میکنم تا ده سال دیگر بتوانم بازی کنم.
آینده فوتسال استان را چگونه می بینید؟
فوتسال ورزشی است که برای معرفی و توسعه آن نیاز به بستر و زیر ساخت نداریم و همه نوجوانان بخصوص دانش آموزان فوتسال و گل کوچک را می شناسند و دستکم هفته ای یکبار در مدرسه فوتبال می کنند. اما برای توسعه علمی فوتسال استان باید برنامه ریزی کرد و از اساتید این رشته برای آموزش مربیان دعوت کرد. برگزاری دوره های مربیگری برای مربیان جوان، برپایی اردوهای مشترک با تیم های سایر استان ها، برگزاری تورنمنت های مختلف در سنین پایه، جذب اسپانسر و حمایت های دولتی از سرمایه گذاران بخش خصوصی و ... می تواند در توسعه این رشته مهیج تاثیر گذار باشد. بدون شک تقویت ورزش آموزشگاه ها می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد و اگر لیگ دانش آموزی فوتسال در سطح استان گلستان برگزار شود، انگیزه ها برای ورود به این رشته افزایش پیدا می کند و برای سال های بعد پشتوانه سازی می شود.
سطح بازی های لیگ یک را چگونه ارزیابی می کنید؟
بازیکنان لیگ یک به نسبت بازیکنان لیگ برتر انگیزه بیشتری دارند چون لیگ برتر آخرین سطح فوتبال کشور است و امکان بازی در مرحله بالاتر که تیم ملی است، برای همگان میسر نیست. اما لیگ یک منتهای فوتسال نیست و همه بازیکنان دوست دارند به مرحله نهایی لیگ صعود کنند. بر همین اساس برخی بازیهای لیگ یک در سطح و کیفیت لیگ برتر است. بازی تیم شهدای مدافع حرم و شهروند ساری یکی از مهیج ترین بازی های لیگ امسال بود. هر چند ما این بازی را با نتیجه دو بر یک واگذار کردیم ولی سطح بازی غیر قابل توصیف بود و هر دو تیم بازی میناتوری و ظریفی به نمایش گذاشتند.
سخن پایانی
احیای فوتسال گلستان ماحصل اعتماد به جوانان است و هر گاه به جوانان اعتماد کنیم ، قطعاً شاهد توسعه و پیشرفت در هر کاری خواهیم بود. امید است مسئولان با برنامه ریزی و توسعه ورزش آموزشگاه ها، ورزش همگانی و ورزش قهرمانی باعث کاهش آسیب های اجتماعی در استان شوند. در پایان از همه اعضای خانواده ام به ویژه مادرم کمال تشکر و قدردانی را دارم و موفقیت های حاصله ام را مرهون دعای خیر مادرم می دانم. از مربیان، دوستان روزهای سختی، مدیران بخش خصوصی که با سختی های بسیار تیمداری می کنند و همه مسئولانی که دل شان برای اعتلای ورزش استان می تپد، کمال تشکر و سپاس را دارم. امیدوارم تیم شهدای مدافع حرم نیز به لیگ برتر صعود کند و بتوانیم پرچم شهرستان و استان را در لیگ برتر به اهتزار در بیاوریم.

c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-01-25_08-06-19.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر