c_300_250_16777215_10_images_10657.jpeg

 

ترکمن سسی - مسئولان امور آب گلستان می گویند دو فقره از آب‌بندان‌های حاشیه رودخانه گرگانرود در حوزه روستاهای بی‌بی‌شیروان و سلمان فارسی که شرایط مناسب‌تری برای اجرای طرح ساماندهی داشتند در اجرای یک ضرب‌الاجل قانونی با اولویت‌بندی حذف شدند.


امان محمد خوجملی یادداشت نویس گنبدی درباره تخریب آب بندان ها نوشت:
بعضی از دوستان از من خواستند در مورد تخریب آب بندانها یک یادداشت بنویسم و نظر خودم را اعلام کنم. مسئله آب موضوع بسیار حساسی است نمی شود به دون اطلاع از کم و کیف قضیه وارد آن شد و به قضاوت و داوری نشست. در این خصوص من چون اطلاعاتم زیاد نیست نمی توانم نفییاً و اثباتاً چیزی بگویم.
اما سئوال این است آیا ساخت این آب بندانها از اول قانونی و با مجوز مسئولان بوده است یا خیر؟ اگر بدون مجوز و غیر قانونی بوده است. قانون چه می گوید؟ حکم تخریب می دهد یا نه؟ نظر سازمان محیط زیست چیست؟ آیا سازمان محیط زیست وجود آنها را مضر به حال محیط زیست می داند یا نظر دیگری دارد؟ اینها مهم است.
فرماندار محترم گفته است ما به خاطر شکایت مردم مبادرت به تخریب این آب بندانها می کنیم. این مردم چه کسانی هستند و ساکن کجا می باشند؟ علت شکایت آنها چه بوده است؟ اگر آنها کشاورز بوده اند چه محصولی می کارند؟ آیا پروانه بهره برداری از آب سد وشمگیر را دارند؟
به کشاورزان منطقه گنبد هم که در کنار رودخانه گرگان زمین دارند و از آب سد در قالب شرکت تعاونی استفاده می کنند گفته شده است به زمینهایشان هندوانه و شالی نکارند چون این دو محصول آب زیادی مصرف می کنند و صرفه اقتصادی ندارد و به محصولات استراتژیک مانند گندم و جو و پنبه چیزی باقی نمی ماند. اگر استدلال همین باشد و واقعیت هم همین باشد به نظرم استدلال خیلی بی پایه ای نیست.
من در این خصوص با یک حقوقدان و وکیل دادگستری مشورت کردم و گفتم کشاورزانی که احساس می کنند با تخریب آب بندان هایشان دچار ضرر و خسران شده اند چه راه کار قانونی وجود دارد؟ او گفت: کشاورزان صاحب آب بندان می توانند با به کار گرفتن یک وکیل مجرب و با تجربه دعوایی حقوقی راه بیندازند و کار خودشان را از راه حقوقی و قانونی در دادگستری دنبال کنند ممکن است راهی برای مشکلشان پیدا شود.

دیدگاه‌ها  

0 #1 محمد معید 1401-11-08 10:34
لعنت بر شیطان
نقل قول کردن
0 #2 شهروند 1401-11-08 10:37
وقتی خود دادگاه و دادگستری حکم تخریب آب بندان ها را صادر کردند وکیل چیکار می تونه بکنه! دعوی حقوقی به کجا بدی؟
نقل قول کردن
0 #3 آق 1401-11-08 10:39
خودشون راحت سرچشمه آلاگل را قطع می کنن، هیچ مرجعی هم دنبالش نمیره! حالا بخاطر چند تا آب بندان که معلوم نیست کی از اون منفعت داره ...
نقل قول کردن
0 #4 عظیم تابش 1401-11-08 21:11
اول اومدن دریاچه روستای توقولوجیق تپه را تخریب کردند، بعد یکی دیگه از روستای بی بی شیروان رو. حدود ۹۰ تا دریاچه دیگه هست که با تخریبش مردم ضرر فراوان می بینن. مخصوصا روستای ما و روستاهای اطراف مثل بی بی شیروان و یاسی تپه.
نقل قول کردن
0 #5 کاکا حبیب لی 1401-11-10 19:36
این کار باعث افزایش نارضایتی عمومی، متشنج شدن اوضاع منطقه، بیکار شدن عده کثیری از اهالی منطقه، کاهش شدید درآمدزایی منطقه و عموم به خاطر نفع عده ای کوچک و معلوم الحال ، افزایش ناامنی ، چیزی جز کاشتن کینه و نفرت در دل اهالی منطقه نیست. شعار آقای رئیسی مثل اینکه در مورد اشتغالزایی برعکس بود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر