c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-03-22_12-18-34.jpg

 

ترکمن سسی - مصطفی نورمحمدی، فرمانده قرارگاه جهادی تحول و توسعه محمد رسول الله بالاجاده با اشاره به عملکرد 9 میلیارد تومانی خدمات رسانی قرارگاه به مردم منطقه ، از عدم همراهی مدیران محلی دستگاههای اجرایی گلایه دارد.


قرارگاه جهادی تحول و توسعه محمد رسول الله (ص) بالاجاده درآستانه دومین سال فعالیت در حوزه خدمات رسانی به جامعه با رویکرد" دستگیری از نیازمندان و توسعه امور اجتماعی و فرهنگی "قرار دارد و طی این مدت مشارکت 9 میلیارد تومانی خیرین را به همراه داشته اسیت.

به این بهانه گفتگویی با " مصطفی نورمحمدی فرمانده قرارگاه جهادی تحول و توسعه محمد رسول الله (ص) روستای بالاجاده انجام دادیم.
مصطفی نورمحمدی به ضرورت ایجاد این قرارگاه اشاره می کند و می گوید: نیازهای اجتماعی جامعه بویژه دستگیری از خانواده های کم برخوردار و آسیب پذیر و امور اجتماعی و فرهنگی که مورد کم توجهی دستگاههای متولی در منطقه قرار گرفته است در جهت جبران این کمبودها و نارسایی ها ، با اولویت مشارکت حداکثری مردمی به راه اندازی قرارگاهی جهادی با رویکرد تحول و توسعه ای ایبه صورت پایگاه اجتماعی افدام نموده ایم .

اولین گام های این حرکت جهادی در روستای بالاجاده
فرمانده قرارگاه جهادی تحول و توسعه، اولین گام های این حرکت جهادی را اقدام جهادگران روستای بالاجاده در پاکسازی معابر عمومی و ادامه مسیر را با دستگیری از خانواده های آسیب دیده در حوادث آتش سوزی و خدمات فرهنگی و اجتماعی چون " یاد یاران " اجتماع رزمندگان سال‌های دفاع مقدس از لشکر ویژه ۲۵ کربلا ،بزرگداشت مقام معلمین و مشارکت در احداث " یادمان شهدای لشکر ویژه ۲۵ کربلا در منطقه هفت تپه " و بهسازی جاده سلامت و کنار گذر رودخانه غربی و مشارکت در کار آفرینی و ایجاد  اشتغال و تهیه و توزیع بسته های معیشتی و کمک هزینه دانَش آموزان کم برخوردار و گاز رسانی به محلات محروم، کمک هزینه های درمان بیماران صعب العلاج و کلیوی، احداث کلاس درس و دهها خدمات دیگر که حاصل تلاش جمعی خیرین و نیکوکاران این قرارگاه می باشد عنوان می کند که گوشه هایی از فعالیت جهادی این قرارگاه است.


از فرمانده قرارگاه درباره میزان اعتبارات و منابع مصروف در اجرای طرحهای فرهنگی و اجتماعی و عمرانی هم سوال کردیم ، اعلام کرد : از ابتدای تشکیل قرارگاه تا کنون بالغ بر هشت میلیارد و هفتاد و پنج میلیون و سیصد هزار تومان در سرفصل‌های فوق هزینه شده است .


فرمانده قرارگاه جهادی از عدم همراهی مدیران محلی گلایه داشت
نورمحمدی عامل حرکت اینگونه اقدامات جهادی را که مورد توجه و تاکید مقام معظم رهبری، همراهی و مشارکت مدیران و مسئولان دانستند و متاسفانه نه اینکه توجهی به توسعه اینگونه نهادها و قرارگاه های مردم نهادی ندارند و نهایت استفاده اداری را برای گزارش دهی های اداری و بازدیدهای بدون ثمر و اوج همراهی آن عکس و فیلم گرفتن و رزمه سازی دانستند.
فرمانده قرارگاه محمد رسول الله ص با بیان این گلایه که قرارگاه و طرحهای عمرانی و فرهنگی محل بازدیدها مدیران در سطوح مختلف شهرستانی و استانی بوده است و متاسفانه علیرغم ابراز احساس توجه به اینگونه اقدامات هیچ گونه همکاری و مشارکت در تسهیل امور قرارگاه نداشتند و ندارند و تاسف بارتر آنکه مسئولان اجرایی روستای بالاجاده و شهرستان قرارگاه جهادی را وصله نچسب در امور مردم منطقه میدانند و با حرکت پرشتاب جوانان جهادی و نیکوکاران منطقه، هیچ همراهی ندارند.

فرمانده قرارگاه جهادی به توانمندی بسیار جهادگران قرارگاه در بخش های علمی،برنامه ریزی ، اجرایی،اشاره کرد که در راستای توسعه امور روستا طرحهای در بازسازی حمام قدیمی ،ساخت یادمان شهدا ، امور عمرانی را با حداقل هزینه های اجرایی و با بهره گیری حداکثری از ظرفیت نیروی کار جهادی و آورده های نیکوکاران را ارائه و نه اینکه استقبالی نشد حتی در مقابل کارشکنی های بسیار را هم بعمل آوردند و همان امور را با هزینه های بسیار بر مردم توسط بخش خصوصی و پیمانکاری تحمیل کردند .

کلام آخر فرمانده جهادی قرارگاه جهادی تحول و توسعه محمد رسول الله (ص)

ما در راستای تحقق فرمان ولی امر زمان رهبری فرزانه انقلاب پا در میدان نهادیم تا سربازی نظام ، رهبری و انقلاب را با بهره گیری از همه ظرفیت‌های موجود جامعه از خیرین و نیکوکاران بدون گرایش های سیاسی و حزبی و حتی وابستگی های اداری و تشکیلاتی دولتی برای خدمت بی منت به جامعه و رفع محرومیت و امور مغفول مانده دستگاهای اجرایی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی و‌...را انجام دهیم که تا کنون بسیار موفق و سربلند بودیم اگر چه با دیوار های بزرگی از کارشکنی ها و مخالفت‌ها و عدم همراهی های مدیران شهرستان مواجع بودیم و هستیم لیکن لباس سربازی برای خدمت را با فاصله ای بسیار از میز مدیریتی و کت و شلوارهای اتو کشیده بر تن داریم تا فرمان ولی مان بر زمین نماند.

c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-03-22_12-18-49.jpg

 

گفتگو از: رسول جوادی بالاجاده

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر