c_300_250_16777215_10_images_11003.jpg

 


ترکمن سسی - استاندار گلستان به مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دستور داد تمامی نقاط حادثه خیز در استان به صورت ویژه در ایام نوروز با علائم هشداردهنده و روشنایی‌های واضح آشکارسازی شود.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، علی‌محمد زنگانه عصر امروز یکشنبه در جلسه ستاد راهبردی ایمنی سفر استان گلستان اظهار کرد: استان گلستان بعد از سال‌ها با افزایش 20 درصدی ماندگاری مسافران در ایام نوروز سال جاری تاکنون به یک استان مقصد گردشگری تبدیل شده است.
وی ادامه داد: بر اساس آمارهای ارائه شده استان گلستان در نوروز امسال یکی از استان‌های پرتردد در سطح کشور است.
استاندار گلستان با اشاره به آمار تصادفات در نوروز امسال بیان کرد: یکی از مسائل بسیار مهم در کاهش تصادفات، آشکارسازی نقاط پرتصادف و حادثه‌خیز استان است.
زنگانه گفت: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مکلف است از امشب با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و امکانات دستگاه‌های مختلف استان نسبت به آشکارسازی نقاط پرتصادف و حادثه‌خیز استان با نصب علائم و روشنایی اقدام کند و تمامی مدیران دستگاه‌ها مکلف به همکاری با این اداره‌کل هستند.
وی اضافه کرد: استان گلستان دارای 95 نقطه حادثه‌خیز است و تلاش ما بر این است در دولت سیزدهم بیشتر این نقاط حادثه خیز را

ایمن کنیم.
استاندار گلستان با اشاره به اینکه چند دهه محور بندرترکمن به آق‌قلا به عنوان محور پرتصادف معروف بود در دولت سیزدهم 17 کیلومتر از آن در کمتر از یک سال تعریض و زیر بار ترافیکی رفته که تاثیر بالایی در کاهش تصادفات خواهد داشت.
زنگانه گفت: تلاش داریم با یک همت جهادی دیگر، 17 کیلومتر باقیمانده نیز تعریض و به بهره‌برداری برسد.
وی اضافه کرد: در آمار تصادفات نباید تنها به آمار فوتی توجه کنیم چون هر تصادف جرحی و حتی خسارتی نیز تبعات مادی و روحی بسیار زیادی بر جامعه دارد.
استاندار گلستان با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت شرکت‌های بیمه برای کاهش تصادفات و حوادث تصریح کرد: هرچه با همکاری شرکت‌های بیمه در ایمن‌سازی مسیر و رفع نقاط حادثه‌خیز اقدام شود، در نتیجه حوادث کمتر و جبران خسارت کمتری را شاهد خواهیم بود.
زنگانه بیان کرد: تنها عامل انسانی در وقوع تصادفات نقش ندارد بلکه ایمنی مسیر و فرهنگ سازی در حوزه ترافیک امر بسیار مهم و اساسی است.

دیدگاه‌ها  

0 #1 حیدریان 1402-01-08 20:32
کار درستی هست. میشد حتی هفته های قبل و قبل از ورود مسافران نوروزی این کارو انجام داد.
نقل قول کردن
0 #2 محمدامین 1402-01-09 07:35
آشکار سازی این نقاط برای موقعی مثل ایام پرتردد اول سال یک راهکار موقتی هست. باید در ادامه دنبال ایمن سازی و رفع ایرادات این نقاط باشیم تا در سال آینده مجدد نیاز به آشکارسازی این نقاط نباشد. در واقع به دنبال راهکارهای ریشه ای و نهایی هم باشیم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر