c_300_250_16777215_10_images_11006.jpg

 


ترکمن سسی - نماینده مردم غرب گلستان گفت: جزیره آشوراده نگین توسعه گلستان و گردشگری آشوراده و علاج بخشی خلیج گرگان از پروژه های اثرگذار استان است و می طلبد تا تمام دستگاه های اجرایی و ملی با دقت در این پروژه ورود کنند.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، جلال ایری نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه 6 فروردین 1402 در حاشیه بازدید از پروژه لایروبی کانال آشوراده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه علاج بخشی خلیج گرگان از پروژه های اثرگذار دولت سیزدهم و از مطالبات مردمی است.

وی افزود: دولت علیرغم تمام مشکلات اقتصادی روی این پروژه پیگیری های خوبی داشته است و تاکنون حدود ۸۰ درصد اعتبارات این پروژه تخصیص یافته است.

ایری ادامه داد: عملیات لایروبی کانال آشوراده به عنوان بخشی از پروژه بزرگ علاج بخشی خلیج گرگان تا نیمه خرداد امسال به اتمام خواهد رسید.

نماینده مردم غرب گلستان تصریح کرد: جزیره آشوراده نگین توسعه استان و علاج بخشی خلیج گرگان از پروژه های اثرگذار گلستان است می طلبد تا تمام دستگاه های اجرایی و ملی با دقت در این پروژه ورود بکنند تا تبادل آبی بین خلیج گرگان و دریای خزر برقرار شود زیرا نتایج و تبعات آن برای نسل های بعدی نیز خواهد ماند.

وی ابراز امیدواری کرد: پروژه علاج بخشی خلیج گرگان و جزیره گردشگری آشوراده در سفر دوم رییس جمهور به گلستان مورد بهره برداری قرار گیرد تا به مطالبات مردم پاسخگو باشیم.

علی محمد زنگانه استاندار گلستان نیز در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: در زمان سفر اول رئیس جمهور به گلستان مطرح شد که خشک شدن خلیج گرگان گستره ۶۰ هزار هکتاری را تحت تاثیر قرار خواهد داد و کانون های ریزگرد نمکی ایجاد خواهد شد که کل منطقه را متاثر خواهد کرد.

 وی یادآور شد: آن موقع رییس جمهور تاکید کردند که هرگز چنین بحثی را طرح و تکرار نکنید، حتی فکر آن را نکنید که خلیج گرگان خشک شود.

استاندار گلستان به سخنان رییس جمهور اشاره کرد: این طبیعت نعمت بزرگ الهی است و کشورهای دیگر که جزیره ندارند حتی خرج می کنند جزیره مصنوعی بسازند تا از ظرفیت های گردشگری آن استفاده بکنند.

علی محمد زنگانه در پایان ‌تاکید کرد: اگر به محیط زیست منطقه علاقه داریم همه باید با جدیت تمام مصوبات ستاد ملی تالاب ها را "مو به مو" اجرا بکنیم تا علاج بخشی خلیج گرگان به نتیجه مطلوب برسد.

c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-03-26_22-01-19.jpg

دیدگاه‌ها  

0 #1 احمدپور 1402-01-07 07:10
از هم اکنون به فکر پیدا کردن یک سرمایه گذار بزرگ و توانمند برای ساختن جزیره بکنید. کسی بیاید که جزیره رابا حفظ زیبایی های طبیعی آن را به سایت گردشگری نمونه تبدیل کند. معلومه خیلی به گردش پولی و اقتصادی منطقه کمک می کند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر