c_300_250_16777215_10_images_11022.jpg

 

ترکمن سسی - معاون استاندار گلستان گفت: امسال آیین بزرگداشت مختومقلی فراغی با عنوان هفته بزرگداشت از ۹ تا ۱۵ اردیبهشت برگزار خواهد شد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، سیدعلی مهاجر در نخستین جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت دویست و نودمین سالگرد تولد مختومقلی فراغی در شهرستان مراوه تپه، اظهارکرد: مراسم بزرگداشت این شاعر و عارف ایرانی، موجب افزایش هویت و هم‌بستگی بین اقوام و مذاهب ایران اسلامی و استان گلستان خواهد شد.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با تاکید بر ضرورت مردمی برگزار کردن مراسم نکوداشت مختومقلی فراغی، اضافه کرد: اقشار و گروه‌های مختلف مردم، علما و روحانیون، هنرمندان، ورزشکاران، تشکل‌های مردمی و کانون‌های فرهنگی می‌توانند مطابق روزشمار هفتگی که تدوین می‌شود، در این خصوص نقش‌آفرینی کنند.

محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز در این جلسه ضمن اشاره به جایگاه اندیشه ای و معرفتی و نیز نگاه مردمی مختومقلی فراغی، گفت: پس از تشکیل کمیته های شهرستانی، در کنار برپایی یک برنامه مترکز ، مراسم هایی برای 14 شهرستان گلستان در بازه زمانی 9 تا 15 اردیبهشت ماه سال جاری در حال برنامه ریزی است.


لقمان قربانی فرماندار مراوه‌تپه  هم در این جلسه اعلام کرد: امسال مراسم نکوداشت دویست و نودمین سال‌گرد تولد مختومقلی فراغی با شعار «مختومقلی فراغی، هم‌بستگی اجتماعی و هویت ملی، ایرانی و اسلامی» در جوار آرامگاه این شاعر و عارف شهیر برگزار می‌شود.


نخستین جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت دویست و نودمین سالگرد تولد مختومقلی فراغی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، فرماندار مراوه تپه و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در روز سه شنبه 8 فروردین ماه به میزبانی شهرستان مراوه تپه برگزار شد.

گفتنی است برنامه زمانی اعلام شده درخصوص مراسم نکوداشت مختومقلی در سال 1402 در اولین نشست هماهنگی ستاد هماهنگی بزرگداشت دویست و نودمین سالگرد تولد مختومقلی فراغی مطرح شده و با توجه به سفر احتمالی مهمانان خارجی یا میهمانان ویژه ممکن است در نشست های هماهنگی آتی ، تغییراتی در جدول زمانی مراسم محتمل است که در فرصت مناسب اطلاع رسانی خواهد شد.

c_300_250_16777215_10_images_1307811_orig.jpg

دیدگاه‌ها  

0 #1 سخاوی 1402-01-10 08:03
احتمالا روزهای پنج شنبه و جمعه ( ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲) برای مراسم پایانی و متمرکز در آق توقای خواهد بود. نیمه اردیبهشت زمان خوبی برای مراسم نکوداشت ۲۹۰ - مین سالروز تولد شاعر بزرگ مختومقلی فراغی است.
نقل قول کردن
0 #2 نظری 1402-01-13 13:52
این مراسم فرصت خوبی است تا انجمن های فرهنگی و ادبی منطقه که تقریبا در همه شهرهای ترکمن نشین فعالیت دارند بتوانند ابتکارات و تجربیات خود را در برگزاری هرچه باشکوه تر آن نشان بدهند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر