c_300_250_16777215_10_images_11844.jpg

 

ترکمن سسی - استاندار گلستان گفت: با ثبت شرکت ایرانی_چینی در منطقه آزاد اینچه برون زمینه همکاری در زمینه های مختلف اقتصادی و تجاری تسریع می شود.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، علی محمد زنگانه روز سه شنبه در جلسه با هیات اقتصادی تجاری چینی اظهار کرد: آمادگی داریم همکاری تجاری و اقتصادی را با هیات چینی بر اساس علاقه مندی های آنها داشته باشیم.


زنگانه با بیان اینکه گلستان دروازه تبادلات تجاری کشور با آسیانه میانه است افزود: کریدور شمال به جنوب که اینچه برون را به بندرعباس متصل می کند مسیر فعلی را از ۸ روز به ۴ کاهش می دهد و مسیر ۶۶۰ کیلومتری آن با پیش بینی سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری ، فرصتی است که هیات چینی می تواند از آن استفاده کند.


وی گفت: در واقع این مسیر ریلی که می تواند بارهای سرگردان در شمال را به جنوب و آب های آزاد منتقل کند، حلقه ی مفقوده راه آهن ایران_ترکمنستان_قزاقستان است.


زنگانه تاکید کرد: بر اساس نگاه دولت چین و احیای مسیر جاده ابریشم، این مسیر ریلی می تواند تسهیل گر اقدامات باشد.


وی گفت: ما آماده همکاری در زمینه های مختلف علاقه مندی هیات چینی هستیم و البته با توجه به ظرفیت نهضت ملی مسکن سرمایه گذاران چینی می توانند در زمینه ساخت مسکن نیز در گلستان سرمایه گذاری کنند.


زنگانه ادامه داد: مجوز ایجاد دهکده لجستیک در منطقه آزاد اینچه برون گلستان از وزارت راه و شهرسازی اخذ شده و می توانیم از ظرفیت تولیدکنندگان و تجار چینی در این حوزه نیز استفاده کنیم.


استاندار گلستان با تشریح ظرفیت های استان تصریح کرد: دیوار دفاعی گرگان به طول ۲۰۰ کیلومتر پس از دیوار چین طولانی ترین دیوار دفاعی دنیاست و یکی از ظرفیت های باستانی و گردشگری می باشد که می تواند ظرفیتی برای سرمایه گذاری محسوب شود و ما از آن استقبال می کنیم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر