c_300_250_16777215_10_images_11850.jpg

 


ترکمن سسی - مرحله نهایی پنجمین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم در حوزه علمیه عرفانی قره بلاغ از صبح امروز چهارشنبه بیستم اردیبهشت ۱۴۰۲ در حال برگزاری است.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، پنجمین دوره مسابقات حفظ قران کریم در سه رده سنی بزرگسالان، زیر ۲۵ سال و زیر ۱۶ سال امروز در روستای قره بلاغ از توابع بخش کمالان شهرستان علی آبادکتول در حال برگزاری است.

مرحله مقدماتی این مسابقات پیش از این برگزار شده و امروز ۴۰ قاری و حافظ قرآن کریم در روستای قره بلاغ حضور یافتند تا در مرحله نهایی این مسابقات شرکت کنند. این مسابقات امروز (چهارشنبه) با مشخص شدن نفرات برتر سه رده سنی به پایان می رسد.

امجدد آخوند نظری مسول حوزه علمیه عرفانی قره بلاغ در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی گفت: پنجمین سال متوالی است که این مسابقات در قره بلاغ برگزار می شود و با استقبال خوب قاریان و حافظان ترکمن صحرا بنا داریم در سال های آینده آن را ادامه بدهیم.

  مسول حوزه علمیه عرفانی قره بلاغ تصریح کرد: برگزاری این مسابقات، نونهالان و نوجوانان و جوانان منطقه را به حفظ قرآن کریم تشویق و حس رقابت سالم در بین آنها ایجاد می کند. همچنین شرکت کنندگان برای تکرار آموخته های خود در کنار گروه داوران فرصت مناسبی پیدا می کنند.

  وی تاکید کرد: مدارس علوم دینی و قرآنی و دارالقران ها باید هدفمند حرکت کنند و با برگزاری مسابقات قرآنی، فضای قرانی و معنوی را در جامعه گسترش دهند.

این عالم دینی یادآور شد: کمک به جذب نوجوانان و جوانان به فضای دینی و قرآنی در جامعه و آماده سازی آنها برای نقش آفرینی مثبت در گسترش فرهنگ اسلامی و قرآنی در جامعه از اهداف برگزاری این مسابقات است.

پس اتمام مسابقات و مشخص شدن نفرات برتر از طرف گروه داوران ، نتایج امشب از طریق این پایگاه خبری اطلاع رسانی خواهد شد.

حوزه علمیه عرفانی روستای قره بلاغ یکی از بزرگترین مدارس علوم دینی و قرآنی اهل سنت در شمال کشور است.

این حوزه علمیه در سال ۱۳۳۰ توسط استاد فقید یار محمد آخوند نظری بنیانگذاری شد و در سال ۱۳۷۳ ساختمان جدید این حوزه تجدید بنا و احداث گردید.



خبرنگار ترکمن سسی: عبدالرضا نظری

c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-05-10_18-26-03.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر