c_300_250_16777215_10_images_21965.jpg

 

ترکمن سسی - فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: شرایط گنبدکاووس در حوزه آب، ناپایدار است و در کنار دیگر برنامه ها به فعالیت‌های فرهنگی برای آگاه سازی جامعه از عوارض برداشت بی رویه از منابع آبی زیرزمینی نیاز داریم.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، معاون استاندار و فرماندار وبژه گنبدکاووس در نشست شورای حفاظت از منابع آب گنبدکاووس از مسوولان خواست برای جذب بهتر اعتبارات دغدغه‌های حوزه کاری خود را اعلام کنند تا با استفاده از ظرفیت‌های استانی و ملی برای حل آنها تلاش شود تا مشکلات مردم این شهرستان به حداقل برسد.
مهدی دهرویه افزود: در حوزه آب با توجه به شرایط جوی و خشکسالی‌های ناشی از آن شرایط گنبدکاووس ناپایدار است و حفر چاه‌های آب جدید یک مُسکن موقتی است و به فعالیت‌های فرهنگی در کنار اقداماتی بنیادی از جمله شیرین سازی آب دریا و بهره برداری از سد نرماب برای آگاه سازی جامعه از عوارض برداشت بی رویه از منابع آبی زیرزمینی نیاز داریم.
وی با بیان اینکه انسداد چاههای غیر مجاز در شعاع 1000 متری چاههای آب شرب از راهکارهای رفع تنش آبی در شهرستان گنبدکاووس است اظهارکرد: با توجه به کاهش دبی آب، باید چاه‌های غیرمجاز اطراف چاه‌های فلمن مسدود شود و پیگیری‌های لازم در این رابطه انجام خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار گنبدکاووس نیز گفت: از مجموع ۱۰۹ مصوبه نشست تنش آبی امسال استان هفت مصوبه مربوط به شهرستان بود که عملکرد قابل قبولی را در اجرای این مصوبات داشتیم.
عبدالحمید گوگلانی افزود: این هفت مصوبه شامل حفر ۲۶ حلقه چاه آب آشامیدنی است که تاکنون ۱۶ حلقه آن وارد مدار شده و مشکلات پنج حلقه دیگر در حال رفع است و مسوولیت حفر پنج حلقه چاه هم بر عهده قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) قرار دارد.

دیدگاه‌ها  

0 #1 خلیل 1402-04-26 08:39
درباره آثار مخرب برداشت های بی رویه از منابع آب زیرزمینی باید از سال ها به مردم اطلاع رسانی می شد. سفره های آب زیر زمینی برای همه نسل هاست. در گلستان که قطب کشاورزی است یکی از برنامه ها این می تواند باشد که سمت کاشت های جایگزین پربازده و با نیازهای آبی کم حرکت کنیم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر