c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-07-25_15-26-13.jpg

 


ترکمن سسی - دیار کتول سرزمین مردمانی است با خصلت های روشن اجتماعی و مردمداری دیرینه. حجت این این ادعا، رنگین کمانی از اقوام است که در این دیار گرد هم آمده اند و سال هاست در کنار هم بدون هیچ تنشی می زیند.

 

علاوه بر خصایص اجتماعی روشن، دانش، موسیقی و ورزش، مردمان این سرزمین را در میادین علمی و فرهنگی و ورزشی سر زبان ها انداخته اند و به تاریخش هویت و غنا بخشیده اند.  
بر همین پیوست پایگاه خبری ندای کتول در نظر دارد به منظور ثبت غنای تاریخی و هویت این سرزمین، مجموعه ای از مشخصات و زندگینامه مردان و زنان افتخار آفرین این دیار را گرد آوری نماید. هدف از گردآوری مجموعه « نام آوران کتول»، معرفی مفاخر، بزرگان، نامداران و افتخار آفرینان شهرستان علی آباد کتول به نسل جدید و ماندگار ساختن بزرگانی است که برای اعتلای نام این سرزمین تلاش کردند. بدون شک همه اقوام ساکن در این دیار در اعتلای نام و فرهنگ آن سهیم هستند و در این تلاش فرهنگی شده، فارغ از نگاه های سیاسی، قومیتی، عقیدتی، جغرافیایی و ... اسامی همه نام آوران، مفاخر، بزرگان و حتی جوانان جویای نام تا حد ممکن ثبت و ضبط شود و در این راه از همه محققین و کتول پژوهان منطقه برای همکاری طلب کمک و استمداد می کنیم. در ضمن نگارش مجموعه نیز به گونه ای که در سال های آتی امکان اضافه کردن اسامی نفرات جامانده و نفرات جدید، وجود خواهد داشت.
در این کتاب سعی شده علاوه بر نام و نام خانوادگی اصلی و لقب، سال تولد، نام پدر، تحصیلات، آثار علمی و هنری، تشویق ها و تقدیر ها و جوایز، محل سکونت و اشتغال فعلی افراد و در صورت فوت یا شهادت، سال، محل فوت و مدفن آنها نیز قید شود.


چهره های پرتلاش و کوشا در عرصه های گوناگون در این کتاب با دسته بندی زیر بازشناسی و معرفی شوند:
1_ عارفان و عالمان
2- اطبا و پزشکان صاحب نام
3- فرماندهان و مبارزان و شهدای شاخص
4- هنرمندان و شعرا
5- محققین و پژوهشگران
6- نویسندگان و روزنامه نگاران
7- سیاسیون مطرح و برجسته
8- پیشه وران و کشاورزان پیشرو
9- ورزشکاران، مربیان و قهرمانان
10 – افتخار آفرینان در عرصه های مختلف علمی، هنری، فرهنگی، آموزشی و ...


علاقه مندان به همکاری در تدوین و گردآوری محتوی این مجموعه و یا خانواده های نام آوران و مفاخر فوت شده و شهدا، می توانند مشخصات کامل نام آور شامل ( نام و نام خانوادگی اصلی و لقب، سال تولد، نام پدر، تحصیلات، آثار علمی و هنری، تشویق ها و تقدیر ها و جوایز، محل سکونت و اشتغال فعلی و در صورت فوت یا شهادت، سال ، محل فوت و مدفن آنها) را به همراه زندگی نامه مختصر و یک رزومه کوتاه ولی جامع و یک عکس سه در چهار با کیفیت، به آدرس الکترونیکاین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال نمایند.
با صبا افتان و خیزان می روم تا کوی دوست / از رفیقان ره استمداد همت می کنم


وحید حاج سعیدی
مدیر مسئول پایگاه خبری ندای کتول


نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر