c_300_250_16777215_10_images_22790.jpg


ترکمن سسی – جمعی از شخصیت های فرهنگی و ادبی ترکمن صحرا در رویداد روزهای فرهنگی ترکمنستان در اصفهان شرکت کردند.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، رویداد "روزهای فرهنگی ترکمنستان در ایران" طی روزهای پنج شنبه و جمعه دوم و سوم آذر ۱۴۰۲ در تالار هنر اصفهان برگزار شد.

این رویداد فرهنگی در روز پنج شنبه دوم آذر ماه با حضور و سخنرانی محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آتا گلدی شاهمرادوف وزیر فرهنگ ترکمنستان افتتاح شد.

برپایی نمایشگاه فرهنگی و اجرای هنرمندان ترکمن صحرا از جمله برنامه های افتتاحیه این رویداد بود‌.

این مراسم فرهنگی در روز جمعه سوم آذر ماه با ادامه فعالیت نمایشگاه و دوتار نوازی هنرمندان ترکمنستان تداوم یافت و نمایش فیلم ترکمنی و شب شعر ترکمن، از دیگر برنامه های روز دوم این رویداد فرهنگی بود.

نشست ادبی درباره زندگی و آثار مختومقلی فراغی شاعر و عارف نامدار ترکمن ایرانی نیز از دیگر برنامه های این رویداد فرهنگی بود.

در حاشیه این رویداد فرهنگی، مجموعه چهار جلدی کتاب ترجمه دیوان اشعار مختومقلی فراغی که به همت گروه مترجمین تهیه و چاپ شده بود، توسط موسی جرجانی و حاجی محمد قرنجیک به آتا گلدی شاهمرادوف وزیر فرهنگ ترکمنستان، اهداء گردید.

 آیین اختتامیه این رویداد فرهنگی شامگاه روز جمعه برگزار شد.

جمعی از چهره های سیاسی، نویسندگان، پژوهشگران و شخصیت های فرهنگی ادبی ترکمن در این رویداد حضور داشتند.

رستم جرجانی / خبرنگار

دیدگاه‌ها  

0 #1 نورمحمد 1402-09-05 12:07
کاش یه گروه خبرنگاران ترکمن ( از شهرهای مختلف ترکمن صحرا) توسط برگزار کنندگان این رویداد دعوت میشدن و می رفتن تا گزارش های لحظه ای تهیه می کردن.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر