c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-11-30_09-16-58.jpg

 


ترکمن سسی - امام جمعه سیجوال گفت: برگزاری اجلاسیه شهدای زن اهل سنت کشور در بندر ترکمن، بیانگر توجه ویژه نظام و انقلاب به اهل سنت و اقوام و مذاهب اسلامی است.


آخوند یوسف ایری در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدای زن اهل سنت کشور در بندر ترکمن، گفت: برگزاری اجلاسیه شهدای زن اهل سنت کشور در بندر ترکمن، بیانگر توجه ویژه نظام و انقلاب به اهل سنت و اقوام و مذاهب اسلامی بوده و باعث استحکام و تقویت بیش از پیش وحدت، تقریب و اتحاد اقوام و مذاهب می شود.
وی، با اشاره به وجود شهیده مرجان ناز قلیچی، بانوی فرماندار فقید بندر ترکمن به عنوان شهیده شاخص اهل سنت کشور، افزود: شهیده مرجان نازقلیچی به عنوان اولین فرماندار اهل سنت زن در شمال کشور و دومین فرماندار زن در کشور بود که در فاجعه منا به شهادت رسید.
امام جمعه سیجوال، با بیان اینکه، شهدای اهل سنت باعث افتخار استان و کشورمان هستند، تصریح کرد: کسی می‌تواند شهید شود که علاوه بر خداشناسی و شناخت حق از باطل و با تأسی از پیامبر اکرم(ص) در این راه گام بردارد.
آخوند ایری در ادامه افزود: نکوداشت شهدای زن اهل سنت کشور در بندر ترکمن، وحدت شیعه و سنی را بار دیگر به رخ بدخواهان نظام اسلامی می کشد تا خط بطلانی به روی توطئه‎های وحدت‎شکن دشمنان باشد.
وی همچنین در بخشی از سخنانش، با اشاره به کتاب "مرجان دریا" که در سال 1395 به کوشش موسی جرجانی (نویسنده و پژوهشگر ترکمن) و به همت مرکز اسلامی گلستان چاپ و نشر یافته است، گفت: در این برهه از زمان که تمام هجمه های دشمنان برای ناامید کردن مردم جامعه اسلامی ما است، تکریم و قدر دانستن از نویسندگان و پژوهشگران بومی ترکمن صحرا ضروری است. این کتاب پژوهشی درباره زندگانی شهیده منا مرجان نازقلیچی فرماندار فقید بندر ترکمن است که به عنوان برگ زرینی از گنجینه وحدت و تقریب اقوام و مذاهب در استان گلستان می باشد که بیانگر ارزش و جایگاه زن و خصوصا بانوان ترکمن و اهل سنت در جامعه اسلامی است.

خبرنگار : رستم جرجانی

c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-11-30_10-00-44.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر