c_300_250_16777215_10_images_photo_2024-01-05_21-03-40.jpg


ترکمن سسی - عبدالرضا نظری - یکی از آداب و رسوم پسندیده ترکمن ها در جشن های محلی برگزاری مسابقات دینی و مولود خوانی و تواشیح است. لطیف سوقی یکی از هنرمندان اجراهای دینی در ترکمن صحراست.


 سوقی متولد ۱۳۵۴ ، ساکن روستای صحنه سفلی شهرستان آق قلاست. وی با کسب فیض و علوم قرآنی از محضر استاد مرحوم یار جان آخوند نظری بنیانگزار حوزه علمیه قره بلاغ راه دین و علوم قرآنی را در پیش گرفته است.
وی با تشویق و پیشنهاد صلاح الدین آخوند طعنه برای اجرای تواشیح یا همان قصیده خوانی مذهبی روی آورده است. وی هم اکنون بیش از ۱۵ سال است که با اجرای تواشیح در محافل و مجالس جشن مردمی در جای جای ترکمن صحرا مورد استقبال و اقبال جوانان و نوجوانان و عموم مردم صحرا قرار گرفته است.
لطیف سوقی توانسته است با هنرمندی خود در تواشیح خوانی مذهبی (مدح ستایش پیامبر اکرم(ص)) جایگاه ویژه ای کسب کند. امروزه بسیاری از جوانان صحرا نیز با توجه به اعتقاد و باورهای قلبی خود به دین مبین اسلام و عشق و علاقه به قرآن کریم، در جشن آغاز زندگی نوین خود اجرای مسابقات دینی و تواشیح هنرمندان را در برنامه دارند.
 در این بین اجرای تواشیح لطیف سوقی با صدای دلنشین خود شادی بخش محافل و جشن ها شده و فضای معنوی خاصی را ایجاد می کند. لطیف سوقی می گوید امروزه با استقبال جوانان از برگزاری برنامه های دینی و مذهبی در جشن های مردمی، بدون توقع و انتظار از صاحب مجلس از درخواست آنها استقبال می کند.

 

c_300_250_16777215_10_images_22971.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر