c_300_250_16777215_10_images_photo_2024-01-24_12-54-42.jpg



ترکمن سسی - رئیس تجمع علمای مسلمان لبنان در نشست با مدیران مدارس دینی اهل سنت گلستان گفت: امام خمینی (ره) از ابتدای انقلاب اسلامی به مساله وحدت امت اسلامی تاکید داشت.


به گزارش روابط عمومی مرکز اسلامی گلستان، شیخ غازی یوسف حنینه در نشست مدیران مدارس علوم دینی اهل سنت استان گلستان در گرگان گفت: در دوره ای هستیم که وقایع، حوادث و مسائلی همانند جنگ روسیه با اکراین، پیشرفت های اقتصادی و نظامی چین و همچنین پیشرفت های نظامی و اقتصادی ایران اسلامی، سبب شده است که امریکا دست و پا بزند و از بیشتر محافل عقب نشینی کند.

وی افزود: امروز مقاومت اسلامی فلسطین در مقابل اسرائیل به پیشرفت های چشمگیری دست یافته است.
رئیس تجمع علمای مسلمان لبنان با اشاره به فعالیت و کوشش بیشتر امریکا برای ایجاد فتنه و اختلاف بین امت اسلامی، گفت: طوفان الاقصی در برابر همه برنامه های کفار که آمریکا به پیش می برد پیروزی های چشمگیری داشتند و حزب الله لبنان، جبهه حماس و جهاد اسلامی توانستند به اتفاق هم ضربه های بزرگی به اسرائیل وارد کنند.
شیخ حنینه با تاکید براینکه، طوفان الاقصی امت اسلامی را جمع کرد، تصریح کرد: حشد شعبی عراق، حوثی‌های یمن و حماس فلسطین همه با هم علیه اسرائیل وارد میدان شدند.
وی همچنین بیان کرد: بنا به فرموده قرآن کریم، فلسطین مکان مقدس و مدفن انبیا می باشد و امت بزرگی است که در دستان امت اسلامی قرار دارد.

رئیس تجمع علمای مسلمان لبنان در بخشی از سخنانش با اشاره به اینکه، حضرت علی (رض) مصالح مسلمین را در نظر می گرفت، افزود: منظور از این مسئولیتی که حضرت علی (رض) در قبال امت اسلام داشت این بود که مصالح مسلمین را در برابر مصالح شخصی، مهم تر، مقدم تر و برتر می پنداشت.
شیخ حنینه اظهار کرد: چون وحدت امت اسلامی، مقصد و مهم ترین عامل بود و این مساله آن چیزی است که امام خمینی (ره) از اول انقلاب به آن تاکید داشتند.
وی ابراز کرد: امام خمینی (ره) با وجود معرفت، دانش و علمی که داشتند هفته وحدت را در جهت مصالح مسلمین حکم فرمودند و برای امت اسلامی فتوا صادر کردند.
رئیس تجمع علمای مسلمان لبنان خاطر نشان کرد: اتحاد، امت اسلامی را به پیشرفت رسانده و در مقابل مشکلات پیروز می کند اما اختلاف سست و شکست پذیر خواهد کرد.
شیخ حنینه اظهار کرد: امروز اصل مهم و مقدم وظایف مدیران مدارس علمیه، کاشت بذر اتحاد امت اسلامی در قلب و دل طلاب و دانشجویان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تجمع علمای مسلمین در لبنان، گفت: تجمع علمای مسلمین لبنان از موقع اشغال فلسطین توسط اسرائیل آغار کار نموده و 41 سال فعالیت دارد و ارتباطات حسنه ای برای اتحاد امت اسلامی داریم.
رئیس تجمع علمای مسلمان لبنان، تصریح کرد: این تجمع برای مذهب خاصی نیست بلکه برای اتحاد امت اسلامی تلاش دارد. اینطور هم نیست که فعالیت و حضور علمای شیعه و اهل سنت در این تجمع گل و بلبل باشد، بلکه مخالفان می گفتند که علمای شیعه این تجمع از دین خود برگشته اند و یا اینکه به علمای اهل سنت می گفتند شما دین خود را فروخته اید، اما توجه ای به این سخنان نمی شد و همه برای اتحاد امت اسلامی تلاش می کنند.
شیخ حنینه همچنین اظهار کرد: امریکا و صهیونیست فتنه های زیادی برای تشدد، تضعیف و اخلاف امت اسلامی انجام می دهند و فعالیت این تجمع جلوی خیلی از فتنه ها را گرفته و برای اتحاد امت اسلامی تلاش کرده است.

خبرنگار : رستم جرجانی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر