c_300_250_16777215_10_images_photo_2024-05-16_17-05-14.jpg

 

ترکمن سسی - معاون وزیر فرهنگ کشور جمهوری ترکمنستان گفت: شاعر شهیر ترکمن مختوقلی فراغی در سرودن اشعارش اخلاقیات و معنویات را سرچشمه خود قرار داده است.


به گزارش ایرنا، نورصحت شیریم‌اف عصر پنجشنبه در آیین نکوداشت دویست و نود و یکمین زاد روز مختومقلی فراغی شاعر شهیر و عارف نامی ایرانی ترکمن در محل آرامگاهش در روستای «آق توقای» شهرستان مرزی مراوه‌تپه افزود: مراسم‌های بزرگداشت سالگرد شاعر شهیر ترکمن مختومقلی فراغی فقط در ایران و ترکمنستان نبوده بلکه در سایر کشورها چنین مراسم‌ها و جشنواره‌ها برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بابت این که شرایط فراهم شد تا بتوانیم مقبره شاعر شهیر ترکمن و پدر بزرگوارش را زیارت کنیم، کمال تشکر را دارم.
معاون وزیر فرهنگ ترکمنستان گفت: امیدواریم در سال‌های آینده نیز رفت‌وآمد بین ۲ کشور ایران و ترکمنستان تداوم داشته و فعالیت‌های فرهنگی ادامه‌دار باشد.
وی گفت: رفت و آمد و مراودات اجتماعی بین ۲ کشور دوست و بردار ایران و ترکمنستان از گذشته دور بوده و ادامه دارد که در حال حاضر ما در رابطه با مبادلات فرهنگی و مراودات اجتماعی با ۲ کشور داریم‌، روابط دوستانه در پیش گرفته‌ایم.
معاون وزیر فرهنگ ترکمنستان یادآور شد: در سایه حمایت‌های رهبر ملی ترکمنستان و رییس جمهوری اسلامی ایران، رفت و آمد و فعالیت اقتصادی، روز به روز افزون شده است.

c_300_250_16777215_10_images_photo_2024-05-16_18-25-53.jpg

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر