c_300_250_16777215_10_images_2015_1cf18536-28bc-4edf-ab25-4c415b477b0c.jpeg

 

ترکمن سسی - مدیر کارخانه شالیکوبی و سورتینگ ارکان صحرا می گوید: نیاز کشاورزان شالی کار منطقه به یک کارخانه شالیکوبی مدرن و پیشرفته محرک ما برای راه اندازی کارخانه شالیکوبی و سورتینگ ارکان صحرا بود.


حاجی نوروز دوگونچی بازنشسته فرهنگی ، متولد ۱۳۳۹ سیمین شهر ، امچلی و در حال حاضر در گرگان ساکن است. وی توانسته است با استفاده از تجربیات شخصی و مشورت با افراد متخصص و فرزندان تحصیل کرده خود با منابع مالی شخصی کارخانه شالیکوبی مجهزی را راه اندازی کند.
مدیر کارخانه شالیکوبی و سورتینگ ارکان صحرا در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی ادامه می دهد:
تمام خطوط این کارخانه تمام اتومات و هوشمتد است. مثل بخش رطوبت سنج، خشک کن و انبارهای متعدد با گنجایش بالا و همینطور انتقال شالی و دیگر بخش های آن مجهز به سیستم های پیشرفته است و 15 نفر اپراتور فنی کار جوان در بخش های مختلف کارخانه نظارت می‌کند. البته با احتساب نگهبان و متصدی باسکول کمیت اشتغالزایی در این کارخانه افزایش می‌یابد.
اگر تجهیزات کارخانه ای مدرن و به روز و استاندار باشد، در میزان برق مصرفی صرفه جویی می شود و میزان بازدهی کارخانه اثیر گذار است.

با توجه به تجهیزات خریداری و نصب شده با کیفیت و مدرن ، میزان بازدهی این کارخانه بالاست بطوریکه ظرفیت آن را دارد در طول یک شبانه روز به مقدار ۱۲ تن شالی را با فرایند صنعتی تمام خودکار به برنج تبدیل و تحویل مشتری دهد.
در سال ۱۳۵۸در انبارالوم‌ به استخدام آموزش پرورش درآمدم و در سال ۱۳۸۶ بازنشسته شدم‌. همزمان با فعالیت فرهنگی در دهه ۶۰ شرکت تعاونی فرش دست بافت را در امچلی تاسیس نمودم.
بازنشستگی پایان فعالیت نیست، بلکه آغاز فصل جدید برای کسب و کار و تلاش است.
انسان باید از زمان و مکان و فرصت ها با مشورت و همفکری افراد متخصص استفاده کند و با توجه به نیاز های منطقه ایده های کارآفرینی خود را اجرا کند.
نشانی کارخانه: کیلومتر 9 جاده آق قلا به گنبدکاووس - ضلع شمالی سه راهی عطا آباد - شالیکوبی ارکان صحرا
گزارش از : عبدالرضا نظری

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر