c_300_250_16777215_10_images_2m_1187807.jpg

 

ترکمن سسی - رویداد کشوری قاف (قله ادبیات و فرهنگ) با حضور مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مجتمع فرهنگی هنری کانون گرگان تشریح شد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، مجتبی حاذق‌نیکرو عصر شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ در نشست خبری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان و در تشریح رویداد کشوری قاف (قله ادبیات و فرهنگ) اظهار کرد: رویکرد کلان کانون از جشنواره‌محوری و رویدادمحوری به استعدادیابی، استعداد سنجی و استعدادپروری و پرورش نخبگانی تغییر کرده است.
وی خاطر نشان کرد: در این راستا سال گذشته باشگاه‌ رویش استعدادهای برتر ادبی و هنری در کانون شکل گرفت و در گام اول در آذر ماه سال 1402 اردوی افتتاحیه باشگاه شعر قاف در بندرانرلی با حضور ۵۰ نفر از شاعران نوجوان عضو باشگاه از سراسر کشور برگزار شد.
حاذق نیکرو ادامه داد: همچنین در گام دوم در زمستان سال گذشته نیز در بخش ادبی، باشگاه داستان‌نویسی نیز با حضور ۵۰ نویسنده نوجوان شکل گرفت و اکنون با گزینش مجدد سراسری، حدود ۱۲۰ نفر شاعر و نویسنده نوجوان در باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی قاف (قله ادبیات و فرهنگ) عضویت و فعالیت دارند و تا انتهای تابستان سال جاری نیز اولین باشگاه هنری باشگاه هنرهای نمایشی و باشگاه تصویرگران نیز راه اندازی می شود.
مدیر آفرینش های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان تصریح کرد: این باشگاه‌ها فراکانونی است و از بین استعدادهای برتر که حتی عضو کانون نیستند با هدف تربیت آفرینشگران آینده نظام جمهوری اسلامی تشکیل می‌شود.
حاذق نیکرو یادآور شد: مربیان ما کلاس به کلاس در استان ها حاضر شدند و با استعداد یابی، استعداد سنجی و بررسی آثار و مصاحبه با نوجوانان برتر ادبی و هنری ۱۰ الی ۱۵ استعداد برتر هر استان به مدیریت آفرینش های ادبی و هنری معرفی شدند تا در باشگاه قاف عضو بشوند.
وی گفت: ابتدا چند اثر از استعدادهای برتر معرفی شده توسط اساتید برجسته این حوزه بررسی و مصاحبه مجازی با این عزیزان انجام شد و در نهایت به اردوی گزینش در بندر انزلی رسید و از آن زمان با حضور اساتید برتر و صاحب سبک در شعر و ادبیات کشور و نویسندگی کارگاه های مجازی برای این استعدادها برگزار شد. فرایند آموزشی این عزیزان سه ساله و طی هفت ترم خواهد بود.
وی بیان کرد: کانون نقش واسطه ای دارد و فعلا استعدادها را تا حدی آموزش می دهیم تا در ادامه به نهادهای معین تحویل دهیم و این استعدادها بعدا وارد انجمن های ادبی و موسسات مردم نهادی و موسسات فرهنگی و ادبی می شوند.

مدیر آفرینش های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان همچنین اعلام کرد: اولین اردوی ۱۴۰۳ قاف کشور به میزبانی گلستان علی آباد ۲۲ تا ۲۶ مرداد امسال با حضور ۱۲۰ عضو باشگاه شعر و داستان و چهره های نام آشنای این عرصه تشکیل می شود.

c_300_250_16777215_10_images_2m_1187813.jpg

خبرنگار : نورمحمد دانشمند

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر