c_300_250_16777215_10_images_947_23293.jpeg

 

ترکمن سسی - یوسفی گفت: صادرات استان گلستان نسبت به دو سال گذشته، ۴۸ درصد افزایش داشته است.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، امیر یوسفی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بخاطر افزایش ارتباطات با کشورهای همسایه استان به ویژه کشورهای ترکمنستان و قزاقستان صادرات کالا از گمرکات گلستان طی دو سال گذشته، ۴۸ درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به همسایگی با کشور ترکمنستان، فعالیت گمرکات اینچه برون، ارتباط هوایی با اکتاو قزاقستان، فعالیت کنسولگری قزاقستان در گرگان، تصریح کرد: این عوامل از جمله ظرفیت های توسعه صادرات برای استان گلستان به شمار می رود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با بیان اینکه، حضور در دو نمایشگاه بین المللی عشق آباد ترکمنستان و آلماتی قزاقستان از جمله برنامه های پیشروی ما می باشد، افزود: همجوار بودن با دو کشور همسایه ترکمنستان و قزاقستان فرصت بسیار مناسبی را برای توسعه تجاری گلستان فراهم آورده است که حضور در نمایشگاه های این دو کشور و دیگر نمایشگاه های تخصصی از اولویت‌های اتاق بازرگانی گرگان است
وی اظهار کرد: بهترین بازارهای هدف صادرات کالا تولیدی از کلستان، کشورهای همسایه در آسیای میانه است.
رئیس اتاق بازرگانی گرگان همچنین با اشاره به تولید گندم باکیفیت در گلستان، گفت: مقدار حجم تولید گندم استان در رتبه دوم کشور قرار دارد و این مهم می طلبد که قیمت خرید تضمینی گندم استان گلستان با استان های دیگر متفاوت باشد.
خبرنگار : رستم جرجانی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر