c_300_250_16777215_10_images_photo_2024-08-24_15-55-52.jpg

 

ترکمن سسی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: امسال ۴۳۰ میلیارد ریال برای ادامه اقدامات عمرانی تالار مرکزی که چندین سال بلاتکلیف مانده، تخصیص یافته است.


الهام متین، در دیدار با مدیرعامل موسسه اصحاب رسانه استان گلستان، با بیان اینکه سه جشنواره رسانه ای در استان برگزار شده است، افزود: جشنواره مختومقلی فراغی برای نخستین بار در تمامی شهرهای استان برگزار و مراسم متمرکز این جشنواره با حضور مهمانان داخلی و خارجی در شرق استان برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ادامه داد: در سفر اول شهید جمهور یک هزار و ۸۰۰ میلیارد رالو و در سفر دوم دو هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال در حوزه فرهنگ مصوب شد و برای چهار مجتمع فرهنگی در چهار شهرستان استان ۳۳۰ میلیارد ریال تخصیص داده شد.
وی، به موضوع انتخابات خانه مطبوعات هم اشاره کرد و گفت: در دور اول انتخابات برخی از خبرنگاران به نحوه عضویت در خانه مطبوعات اعتراض داشتند و با بررسی بعمل آمده درخواست تعویق انتخابات و پالایش اعضا بر طبق اساسنامه را در دستور کار قرار دادیم.
متین، افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ناظر بر عملکرد خانه مطبوعات است و این اداره در نحوه اجرای برنامه ها و تصمیم گیری های خانه مطبوعات به عنوان نهاد مستقل دخالت ندارد.
وی گریزی هم به برنامه بزرگداشت روز خبرنگار در استان هم داشت و گفت: چون این برنامه با همکاری چندین دستگاه برگزار شد، وجود عدم هماهنگی و برخی کاستی ها اجتناب ناپذیر است، اما اداره ارشاد و مجموعه همکاران تمام تلاش خود را به کار بستند.
متین با اشاره به ساماندهی آگهی های دولتی و ثبتی بر اساس نوبت به نشریات استان، اظهار کرد: هرگز نخواستم در راستای تخصیص آگهی یا یارانه به نشریه یا فرد خاصی سفارش کنم زیرا همواره بر این باور هستم همه در برابر قانون یکسان هستند.
مدیرعامل موسسه اصحاب رسانه استان گلستان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از مدیرکل و سائر همکاران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: راه رفع مشکلات صنفی و شغلی خبرنگاران همکاری و تعامل بدون واسطه ارشاد با نهادهای صنفی و فعالان این عرصه است.
غلامرضا ولی پور پیشنهاد کرد تا از ظرفیت نهادهای صنفی و افراد صاحب نظر در برگزاری مراسمات و همایش ها استفاده شود، تا ایرادات برنامه به حداقل برسد.
وی، گفت: یک دستگاه به تنهایی نمی تواند تمام مسائل حوزه فرهنگی و رسانه ای را ساماندهی کند و نهادهای صنفی و موسسات دارای مجوز بهترین یار و مشارکت کننده در ساماندهی امور فرهنگی و رسانه ای هستند.
ولی پور از آمادگی همکاری موسسه اصحاب رسانه استان گلستان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: در سال گذشته با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چندین برنامه و کلاس های آموزشی برگزار کردیم که امیدوارم این روند ادامه دار باشد.

 

c_300_250_16777215_10_images_photo_2024-08-24_15-55-52_2.jpgc_300_250_16777215_10_images_photo_2024-08-24_15-55-52_3.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر