c_300_250_16777215_10_images_24819.jpg

 

ترکمن سسی - رئیس جهاد کشاورزی شهرستان علی آباد کتول گفت: شهرستان علی آباد با تولید ۱۴۰ هزار تن گندم رتبه نخست تولید گندم در استان گلستان را به خود اختصاص داده است.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، «محمد مزیدی» صبح سه شنبه در مراسم متمرکز افتتاح و بهره برداری از پروژه های جهاد کشاورزی شهرستان علی آباد کتول در روستای «باغه شورتپه» اظهار کرد: این رقم تولید گندم طی سی سال گذشته بی سابقه بوده است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان علی آباد کتول همچنین از تولید ۸۵۰۰ تن کلزا و پنج هزار تن محصول جو از زمین های زراعی این شهرستان در سال زراعی خبر داد.
مزیدی با تشریح برخی از اقدامات انجام شده این اداره، تصریح کرد: 14 هزار تن نهاده نیز بین کشاورزان منطقه توزیع شده است.
به گفته وی ارایه ۵۱ میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح های مختلف عمرانی ، مدیریت شهری، مثل خشکسالی و تبصره ۱۸ و پرداخت تسهیلات مکانیزسیون ادوات کشاورزی به کشاورزان از جمله خدمات جهاد کشاورزی این شهرستان بوده است.
وی افزود: تمام این توفیقات حاصل شده به خاطر شرایط آب هوایی مناسب و بارش نزولات آسمانی و همچنین توزیع بذر و کود مناسب و باکیفیت و مبارزه بیولوژیکی با آفات از دلایل افزایش تولید محصولات درسال زراعی گذشته در این شهرستان بوده است.
مزیدی از اجرای چندین طرح عمرانی مدیریت شهری این مرکز خبر داد و گفت: ارائه ۵۱ میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح های مختلف عمرانی مدیریت شهری از جمله خشکسالی و تبصره ۱۸ و همچنین پرداخت تسهیلات برای بحث مکانیزسیون و ادوات کشاورزی در بین کشاورزان از جمله خدمات این مرکز بوده است.
وی خاطر نشان کرد : مرکز جهاد کشاورزی این شهرستان با اعتبار بالغ بر ۷ میلیارد تومان در بخش های مختلف چند طرح خدماتی عمرانی از دهه فجر سال گذشته تاکنون اجرا نموده است.
آغاز بهره برداری از مرغداری سی هزار قطعه ای حاج جلال باسمچی بخش پایانی این مراسم بود.
روستای باغه شور تپه از توابع بخش مرکزی علی آبادکتول و در شمال این شهرستان واقع شده است.

✍️ گزارش از عبدالرضا نظری

c_300_250_16777215_10_images_photo_2024-08-27_21-33-38_2.jpgc_300_250_16777215_10_images_photo_2024-08-27_21-33-38_3.jpg

دیدگاه‌ها  

0 #1 عبدالرضا 1403-06-07 18:33
زمین های کشاورزی منطقه علی آباد کتول و روستاهای ترکمن نشین این اطراف برای کشت دیم محصولات جو و گندم بسیار مرغوب و مناسب است. گاهی دیده شده در هر هکتار اراضی گندم و جو، کشاورزان ما بالای ۵ تن هم برداشت داشته اند.
امسال این رقم بین ۴ تن الی ۵ تن متغیر بود و باعث خوشحالی و رونق اقتصادی شد .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر