c_300_250_16777215_10_images_00085.jpg

ترکمن سسی-یک فعال اجتماعی ترکمن گفت: نماینده ترکمن هم زینت بخش قومیتی مجلس بوده و هم کارا در تدوین و تصویب قوانین کشوری و موجبات تقسیم عادلانه ثروت اقتصادی و قدرت سیاسی در کشور می باشد.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ارکین نیوز ؛ مهندس عبدالغفور امانزاده فعال سیاسی اجتماعی ترکمن صحرا گفت : بسترهای قوی دینی و تاریخی ترکمن ها نشان از بینش سیاسی عمیق آنها در طول تاریخ دارد.

امانزاده با نتیجه گیری از این مقوله و خودباوری ایجاد شده در بین مردم انتخاب نماینده ای بومی در اق قلا را در این دوره کاملا قابل دسترس دانست .

وی  با بیان تنگناها و محرومیت های اقتصادی در منطقه ، داشتن نماینده ای بومی را کاملا موثر در رفع این مشکلات دانسته و یادآور شد: نماینده ترکمن هم زینت بخش قومیتی مجلس بوده و هم کارا در تدوین و تصویب قوانین کشوری و موجبات تقسیم عادلانه ثروت اقتصادی و قدرت سیاسی در کشور می باشد.

مهندس امانزاده در یکی دیگر از سخنرانی های خود ضمن تعریف واژه کاپیتولاسیون و بیان ریشه های ان، مصونیت قضایی اتباع بیگانه در کشورهای ضعیف تر را تبعیضی مضاعف توام با تحقیر به مردمان ان کشورها دانسته و تاکید کرد که آگاهی بخشی به مردم و خودباوری را یکی از هدیه های انقلاب به مردم است که حاصل این خودباوری مخالفت گسترده مردم با رهبری امام خمینی با قانون آمریکایی کاپیتولاسیون که توهین به انسانیت ،انسان ها می باشد،دانست .

وی با نتیجه گیری از این خودباوری و همچنین بوجود امدن موج امید در جامعه این دوره از انتخابات را نقطه عطفی در تاریخ منطقه اق قلا دانسته که میتوان با حضور گسترده در پای صندوق های رای بسیاری از کمبودها ، محرومیت های عارض شده بر منطقه را به صورت هدفمند و در چهارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی رفع کرد.

این فعال سیاسی اجتماعی ترکمن صحرا تصویب قانون های ناعادلانه تقسیم بندی حوزه های انتخابیه ،این تقسیم بندی در خصوص اق قلا را علیرغم پتانسیل های جمعیتی و روستاهای اطراف و واگذاری هدفمند بعضی از روستاهای اق قلا به دیگر شهرستان ها را مخالف عدالت و برابری مد نظر امام راحل و مقام معظم رهبری دانست.

امانزاده تاکید کرد که میتوان با همدلی و پیگیری و آگاهی بخشی به مسولین دلسوز در خصوص بسیاری از قوانین از طریق مجلس تجدید نظر کرد.

این فعال اجتماعی ترکمن رفاه اقتصادی و اجتماعی را یکی از نیاز های اساسی شهروندان دانست که با برنامه ریزی اصولی و بکارگیری نیروهای بومی در بسیاری از پروژه ها از جمله استخراج نفت و گاز، شهرک هزار هکتاری اترک ، پتروشیمی و… به صورتی نسبی حل کرد.

وی مردم اق قلا را مردمانی سختکوش ، مهربان ، دین دار و انقلابی دانست که خدمت به این مردم را افتخاری بس بزرگ برای خود دانست.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر