c_300_250_16777215_10_images_2015_1949259.jpg

اسماعیل البرزی:۷ اسفند گذشت و رامین نورقلی پور و رحمت الله جلالی پس از توقفی کوتاه، راند دوم و پایانی تصاحب کرسی غرب گلستان در بهارستان را آغاز خواهند کرد.

تعدد کاندیداها و غلبه ی قدرت روابط قومی مذهبی در مرحله ی اول، فرصت جولان و تاثیر گذاری مولفه های سیاسی و کلاسیک را در انتخابات به شدت کاهش داده و سبب تقسیم آرا در مناطق مختلف گردید.

این روزها هماوردی کاندیدای فارس و ترکمن، غرب گلستان را آبستن نشاط سیاسی جدید کرده است که پیش بینی ها را تا اندازه قابل ملاحظه ای با ابهام مواجه ساخته است.

تفوّق شمار آرای ترکمن صحرا در مقابل آرای مناطق فارس و محلی نشین این گمانه را برای پیش بینی نتیجه انتخابات تقویت می کند که رامین نورقلی پور از اقبال بیشتری در مواجهه با رحمت الله جلالی برخوردار است اما دلخوری های به جای مانده از داستان های هزار و یک شب اجماع در میان سیاسیون ترکمن می تواند بازیگر نقش اول ایجاد شکاف در صحرا لقب گرفته و آرای کاندیدای ترکمن را با آسیب مواجه کند.

از سوی دیگر عقبه ی مردمی اصلاحات در بندرگز و کردکوی که در مرحله اول به دلیل رعایت مصالح منطقه ای آرای آنان از سبد کاندیدای مورد حمایت شورای راهبردی اصلاح طلبان استان خارج شده بود به همراه اصولگرایان میانه رو، مجموعه ای خواهد بود که به احتمال فراوان عنان هدایت آن از کف رحمت الله جلالی در مرحله آتی خارج خواهد بود.

باید اذعان کرد که با وجود تعصبات قومی و منطقه ای برای هدایت آرای شهرستان ها، این آسیب در هر دو طیف خودنمایی می‌کند که مخالفان کاندیداها، تعیین کننده سنگینی کفه ی ترازو در آینده باشند.

حال باید منتظر ماند و دید که کدام یک از کاندیداها توان مدیریت بر نقایص و رفع آسیب ها را خواهند داشت؟

منبع:صید نیوز

دیدگاه‌ها  

0 #1 کوهکن 1394-12-11 02:11
آخرش ترکمن ها متحد میشن. اگه مشکل پیش نیاد کاندیدای ترکمن با اختلاف زیاد میره مجلس
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر