c_300_250_16777215_10_images_13931003000258_PhotoA.jpg

ترکمن سسی-معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس از آمادگی برای همکاری در جهت ریشه کن کردن و جلوگیری از وقوع و شیوع تب برفکی در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از کاسپین، محمد حمیدی در نشست مشترک با روسای شبکه دامپزشکی و بهداشت و درمان گنبدکاووس و با حضور مدیرکل عشایری استان گلستان با اشاره به ظهور بیماری تب برفکی در کشور اظهار کرد: متاسفانه بر اساس گزارش ها برخی از استانهای کشور به کانون تب برفکی تبدیل شده اند و مجموعه مسئولان را به تلاش برای رفع این معضل مشغول کرده است.

وی با بیان اینکه گنبدکاووس دارای یکی از بزرگترین میادین دام کشور است افزود: به همین جهت و اهمیت میدان دام گنبدکاووس تلاش برای جلوگیری از وقوع و شیوع این بیماری در این منطقه ضروری و لازم است و همه دستگاههای مسئول در این زمینه باید از تمام ظرفیت های خود استفاده کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس پیشگیری را بزرگترین اقدام لازم در این برهه زمانی اعلام کرد و گفت: ادارات دامپزشکی ،امور عشایری و بهداشت و درمان برای اقدامات پیشگیرانه باید هرچه بیشتر باهم هماهنگ شده و اقدامات لازم را به صورت مشترک و اختصاصی در این زمینه انجام دهند.

حمیدی با اشاره به بکارگیری نیروی متخصص دامپزشکی برای واکسیناسیون دام ها خاطرنشان کرد: درحال حاضر میدان دام گنبدکاووس دارای دامپزشک و تکنسین فعال به صورت دائم هست که باید این تیم تقویت و حمایت شوند.

وی با تقدیر از اقدامات شبکه دامپزشکی برای پیشگیری و کنترل کانونهای این بیماری در شهر و در عشایر تاکید کرد: الحمدالله دو سال است که بیماری تب برفکی در میان دامهای منطقه دیده نشده و با اقدامات انجام شده استان گلستان در شهرستان گنبد کاووس جزو نقاط پاک این بیماری در کشور است.

معاون استاندار گلستان با تاکید بر انجام واکسیناسیون دامها و اقدامات پیشگیرانه در این زمینه اضافه کرد: به عنوان نماینده عالی دولت در این منطقه آمادگی خود را برای کمک به ریشه کن کردن و جلوگیری از وقوع و شیوع این بیماری اعلام می کنم.

دیدگاه‌ها  

+3 #1 آزاد 826 1394-12-17 01:18
آقای فرماندار نکند خواب تشریف داری
تب برفکی کمر دامداران شهرستان را شکسته وتلفات زیادی در بین دامهای روستاهای شهرستان داشته لطفا چشمان خود را باز کنید
نقل قول کردن
+1 #2 مهمان 1394-12-17 12:25
اره دامداران خیلی تلفات دادن از تب برفکی
تازه یادشون افتاده...وتازه میگن شهرستان پاک هستش در صورتی که ...
چند ماه پیش هم بیماری لمپی اسکین خیلی از دامداران تلفات گرفت ولی صدای هیچ مسئولی در نیامد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر