c_300_250_16777215_10_images_2015_1949259.jpg

ترکمن سسی- دبیر ستاد انتخابات گلستان با اشاره به دو مرحله ای شدن انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه استان، گفت: آمادگی لازم برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در تاریخ 10 اردیبهشت سال 95 در گلستان وجود دارد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی از استانداری گلستان، حسن کاغذلو با بیان اینکه مردم گلستان در مرحله اول انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفند 94 با مشارکت گسترده رتبه اول کشوری را کسب کردند، اظهارداشت: انتخابات مرحله دوم در دهم اردیبهشت ماه 1395 در سه حوزه انتخابیه 'مینودشت ، کلاله ، گالکیش ، مراوه تپه' ، 'گرگان و آق قلا' و 'کردکوی ،ترکمن ،بندرگز ،گمیشان' با 864 شعبه اخذ رأی انجام خواهد گرفت.
وی اضافه کرد که پیش بینی لازم جهت تعرفه رأی یک نفره و دونفره (گرگان و آق قلا) و همچنین سایر ملزومات انتخابات، صورت گرفته است.
دبیر ستاد انتخابات گلستان همچنین به آمادگی کامل برای برگزاری یک انتخاب سالم با مشارکت گسترده اشاره کرد و افزود که هیچگونه نگرانی ودغدغه ای در این راستا وجود ندارد.

* رقابت در 10 شهرستان برای کسب چهار کرسی مجلس
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات گلستان نیز گفت: در مرحله دوم انتخابات از 14 شهرستان استان، رقابت در 10 شهرستان برای کسب چهار کرسی دیگر در مجلس شورای اسلامی وجود دارد و هنوز 60 درصد کار انتخابات درگلستان باقی مانده است.
علی اصغر طهماسبی بیان کرد: طبق اعلام ستاد انتخابات کشور مرحله دوم انتخابات در 10 اردیبهشت 95 در 69 حوزه انتخابیه کشور برگزار خواهد شد.
وی با یادآوری حضور حماسی مردم استان در انتخابات 7 اسفند، افزود: به دست آوردن رتبه اول مشارکت مردمی در کشور اتفاق بسیار خوشایندی بود که خستگی کار را از تن همه ما بیرون آورد و اعتقاد داریم بزرگترین پیروز انتخابات مردم استان بودند که با حضور قریب به 81 درصدی، میثاق دوباره ای با نظام اسلامی، رهبر معظم انقلاب و شهدا بستند.
معاون استاندار گلستان با اشاره به برگزاری 31 جلسه ستاد انتخابات تاکنون بیان کرد: مقدمات و ساز و کارهای برگزاری انتخابات در استان از یکسال قبل (اسفند ماه 93) فراهم شده است.
طهماسبی همچنین گفت: در مرحله اول انتخابات 26 هزار و 698 خبر انتخاباتی، از سوی ستاد انتخابات استان به وزارت کشور منعکس شد که در نوع خود بی نظیر است.
بر اساس اعلام ستاد انتخابات گلستان یک میلیون و 233 هزار و 500 نفر در این استان واجد شرایط رای دادن در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بودند.
برای جمع آوری آرای مردم استان در این انتخابات در مرحله اول یک هزار و 332 شعبه اخذ رای در قالب شش حوزه انتخابیه اصلی پیش بینی شده بود و افزون بر 19 هزار و 900 نفر عوامل اجرائی انتخابات برگزاری این انتخابات را برعهده داشتند که با احتساب اعضای هیات نظارت و عوامل حفاظتی حدود 26 هزار نفر می شدند.
استان گلستان یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارد که در 14 شهرستان شامل 29 شهر و 1008 روستا زندگی می کنند.
از شش حوزه انتخابیه اصلی این استان هفت نماینده به مجلس شورای اسلامی و دو نماینده به مجلس خبرگان رهبری راه می یابند.
در مرحله اول انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان دو نماینده گلستان انتخاب شدند و از هفت کرسی استان در مجلس شورای اسلامی نیز نمایندگان گنبدکاووس ، علی آباد و رامیان و آزادشهر مشخص شدند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر