c_300_250_16777215_10_images_60471.jpg

تركمن سسي - پس از درج خبری با عنوان « قصور پزشکی در بیمارستان برزویه گنبدکاووس جان نوزاد یک روزه را گرفت»در تاريخ 16 مردادماه 1395 در پايگاه خبري تركمن سسي ، بیمارستان برزویه نسبت به این خبر واکنش نشان داده و جوابیه ای به اين پايگاه خبري ارسال کرده است.

"پاسخ به یک خبر « قصور پزشکی در بیمارستان برزویه گنبدکاووس جان نوزاد یک روزه را گرفت»
خبری تحت عنوان «قصور پزشکی در بیمارستان برزویه گنبدکاوووس جان نوزاد یک روزه را گرفت» چندین روز پیش در فضای مجازی، انتشار یافت. خبری که همانند برخی اخبار این روزهای فضای مجازی، یک طرفه و از روی اطلاعات ناکافی از حادثه رخداده، منتشر گردیده است. بیمارستان برزویه در جهت حفظ شان و جایگاه برخی مسایل، خبر فوق را بی پاسخ گذاشت - هرچند به نام روزه سکوت تلقی گردید- اما متاسفانه به دلایل مختلف و به ناچار، علیرغم میل باطنی خود ناگزیر به روشن سازی برخی مسایل می باشد.
1. استفاده از کلمه قصور: قصور - بخصوص از نوع پزشکی - واژه ای است که تنها درصورتی باید استفاده گردد که در یک دادگاه صالح ثابت شده باشد. گزارشگر خبر فوق، فقط براساس مصاحبه با پدرنوزاد و بدون اطلاع از بسیاری از جوانب پرونده از کلمه « قصورپزشکی» استفاده نموده که از نظر حقوقی «اتهام» محسوب می گردد.
2. مصرف موادمخدر در دوران بارداری، موجب بسیاری از ناهنجاری ها در جنین می گردد که از جمله آن، ناهنجاری قلبی می باشد که بنا به گفته همراه بیمار، مادرنوزاد فوت شده نیز در دوران بارداری، موادمخدر مصرف می نموده است. به گونه ای که در گواهی فوت نوزاد نیز به ناهنجاری قلبی اشاره شده که ناشی از مصرف مواد مخدر در دوران بارداری توسط مادر نوزاد–بنا به گفته همراه بیمار-  بوده است.
3. چرا تلاش مجدانه پرسنل بیمارستان در جهت یافتن تخت ان آی سی یو که در سطح شهرستان، استان و حتی کشور با کمبود مواجه است، موردتوجه قرار نگرفته است؟ آیا کمبود تخت ان آی سی یو مربوط به پزشک، پرستار و یا بیمارستان است؟
4. نوزاد در ساعت 10 صبح به دنیا آمده و در ساعت 45/2 بعداز ظهر ، بدحال و در نتیجه بستری شده است، در حالیکه در خبر مذکور، اطلاع به پزشک متخصص اطفال ساعت 10 صبح ذکر شده که کاملا اشتباه است که ناشی از عدم اطلاع نویسنده خبر می باشد.
5. حضور پزشک بر بالین بیمار، ساعت 11 شب ذکر گردیده، در حالیکه پزشک متخصص در ساعت 40/8 شب در بیمارستان بوده و نوزاد در ساعت 30/10 به بیمارستان طالقانی گنبد - بخش ان آی سی یو - منتقل شده است.
به امید روزی که قبل از آگاهی کامل و کافی، از قضاوت های عجولانه پرهیز کرده و قبل ازاطمینان از تمامی جوانب یک امر، نسبت به انتشار آن اقدام ننماییم."

لازم به توضيح است اين پاسخ امروز دوشنبه 25 مرداد ماه از طريق پست الكترونيك بيمارستان برزويه گنبدكاووس Email : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید تحت عنوان "جوابیه ازطرف بیمارستان برزویه"  به ايميل اين پايگاه خبري رسيده است و مطابق ماده 23 قانون مطبوعات عينا در اين پايگاه خبري منتشر مي گردد.

دیدگاه‌ها  

+2 #1 همشهری 1395-05-25 14:23
به امید روزی که انتشارخبر فقط برای جلب نظر خواننده نباشد وواقعیت ها بیان گرددو انتشار اخبار کذب ونادرست ازسوی مسئولین امرموردپیگیری قرارگیرد.به امید ان روز
نقل قول کردن
+1 #2 شهروند 1395-05-25 14:40
سلام
یک نکته ارسال یک ایمیل نمی تواند دلیلی بر پاسخگویی یک ارگان باشد. زیرا ایمیل اگر رسمی و مورد تایید مراجع ذی صلاح نباشد دلیلی بر پاسخگویی نیست. هر شهروندی می تواند ایمیلی به نامی شبیه بیمارستانی یا شخصی ساخته و مکاتبه انجام دهد پس اگر خبرگزاری رسمی هستید قبل از درج این پاسخ نام غیر رسمی (معلوم نیست کی فرستاده)باید منتظر نامه مکتوب یا فاکس مکتوب و رسمی باشید. زیرا اگر مادر خانواده اعتیاد نداشت غیر از داغ عزیزش شما با این درج خبر مبادرت به توهین به ایشان شده اید و ایشان می تواند از شما در دستگاه ذی صلاح شکایت نماید. پس ابتدا منتظر نامه مکتوب و آرم و امضای درست و حسابی و رسمی باشید سپس انتشار دهید....
راستی کدوم یکی از این ایمیل ها برا بیمارستان برزویه است؟





با تشکر
شهروند
ترکمن سسی: مزید استحضار کاربر گرامی «شهروند»، آدرس ایمیل بیمارستان برزویه
(Email : )در سایت دانشگاه علوم پزشکی گلستان (http://www.goums.ac.ir/)ذکر شده است.مضافا طی تماس تلفنی از طرف دفتر مدیریت بیمارستان برزویه ایمیل ارسالی تایید گردید و مسؤلیت جوابیه و مطالب مطروحه در متن جوابیه هم امری بدیهی است. جوابیه مذکور هم با رعایت قانون مطبوعات منتشر شده است.
نقل قول کردن
0 #3 پایدار 1395-05-25 18:35
سلام
قبل از هر چیزی کمال تشکر را از پرسنل زحمت کش بیمارستان رو دارم،
اما سوالی که برای من پیش امده اینه که چرا بیمارستان تا الان پاسخ گوی این خبر نبود، نکنه قضیه فرزاد حسنی بوده ممنونم
مردم خود اگاه به واقعیت ها هستند
نقل قول کردن
+2 #4 مجید 1395-05-26 13:44
اعلام فوت نوزاد به علت اعتیاد مادر از طرف بیمارستان ، "افشای اسرار حرفه ای " بوده و جرم است ...
نقل قول کردن
+4 #5 miras 1395-05-26 15:45
معمولا نامه به صورت دست نویس پیوست میشود تا بتوان به آن استناد کرد ، بیمارستان برزویه چرا چرا نوشته مکتوبی را ارسال نکرده و به ارسال ایمیل اکتفا نموده؟ این ایمیل را چه کسی ارسال نموده چه مقامی؟
نقل قول کردن
+2 #6 محمد 1395-05-26 23:25
البته گاهی اوقات قصور و حتی تقصیر ممکن است رخ دهد اما نتوان در دادگاه اثبات کرد جون مدرک جرم به گونه ای از بین میرود... مورد تائید شده قصور شما را هم خواهیم دید...
نقل قول کردن
+3 #7 آزادلیق 1395-05-27 08:25
بنده یکبار برای گرفتن کپی به اتاق کپی یک بیمارستان در شهرمان مراجعه کردم. جهت صرفه جویی در کاغذ، از کاغذی که قبلا یک طرف آن نوشته شده بود، استفاده کردند. تا اینجای کار ایراد نداشت بلکه خوب هم بود. اما وقتی به نوشت های کاغذ نگاه کردم دیدم که مربوط به سوابق بیمارستانی یک خانم جوان که از قضا در همسایگی ما بود، می باشد. یعنی برای بیمارستان سوابق پزشکی یک فرد هیچ اهمیتی ندارد. حالا نکته جالب این بود که وقتی خواستم پرونده پزشکی بیمار خودم را برای استفاده از بیمه درمانی بگیرم گفتند که: "نه نمی شود! پرونده بیمار محرمانه است"!!!!!!!!!!!!!!!!
نقل قول کردن
0 #8 حسابدار 1395-07-06 07:53
امکان فرستادن کامل نبود اگرممکنه بصورت کامل منتشرنمایید.ساغ بولینگ منتدار.
ترکمن سسی :کاربر گرامی ؛ لطفا مطالب انتقادی خود را با ذکر مشخصات خود(نه اسم مستعار) به آدرس ایمیل سایت ارسال فرمایید.تا در صورت تایید هیات تحریریه منتشر گردد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر