c_300_250_16777215_10_images_61925.jpg

ترکمن سسی - انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه آینده در اقصی نقاط  کشور برگزار می شود.

دراین باره اهل سنت ایران در همه ادوارانتخاباتی با مشارکت  بالا ثابت  کردند مشارکت در تعیین سرنوشت سیاسی خود را امری ضروری می دانند.
در این خصوص و درباره اهمیت مشارکت اهل سنت درانتخابات  پیش رو نظرات چند  تن ازعلمای برجسته مناطق مختلف سنی نشین را جویا شدیم  که در ذیل می خوانید:
مولوی یوسف خوش دوست امام جمعه اهل سنت مشهد با مهم خواندن انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، مشارکت در آن را برای همه اقشارمهم و حیاتی دانست و گفت:سفارش اکید ما این است که همه مردم و علی الخصوص اهل سنت در این انتخابات  حضور پیدا کنند.
وی تاکید کرد:اهل سنت ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی  با حضور و مشارکت بالای خود نمره قبولی گرفته و سهم بسزایی را در این زمینه ایفا نموده اند.
مولوی خوش دوست گفت:در سال هایی که کشور درگیر جنگ تحمیلی بود دشمنان کشور در داخل و خارج بسیار تلاش کردند تا نسبت به  مشارکت شان در انتخابات ها تاثیر منفی بگذارند. اما اهل سنت ایران مانند همه  دوران ها به نظام و کشور خود وفادار و پایبند هستند.
ابوبکر آخوند خوجملی امام جمعه اهل سینت نگین شهر مشارکت مردم اهل سنت در انتخابات را از جمله ضرورت های ملی برشمرد و در این باره چنین توضیح داد:مسلما این حضور در تعیین آینده مردم ما نقش حیاتی ایفا خواهد نمود وهمان طور که مقام معظم رهبری بارها تاکید  داشتند قدرت مردم ما در پای صندوق های رای مشخص می شود.
این امام جمعه اهل سنت استان گلستان تاکید کرد:اهل سنت  استان ما خوشبختانه در همه ادوار انتخاباتی مشارکتی بالای 80 درصد داشته اند که این مساله بیان کننده اهمیت قضیه انتخابات در نزد آنها است.در لیست نهایی انتخابات ریاست جمهوری و بویژه  در انتخابات شوراهای شهر و روستا  تعداد زیادی کاندیدا حضور بهم رسانده اند و ما از مردم می خواهیم  به هر شخصی که  آنها  وی را اصلح می دانند رای بدهند.
شیخ احمد یگانه مدیر مدرسه علمیه اهل سنت اوز هم در اینباره طی تماس تلفنی گفت:بنده  به شخصه  شرکت مردم در انتخابات را لازم می دانم.اینجانب به عنوان یک فرد صاحب نظر همیشه  در انتخابات ها حضور بهم رسانده و رای خودم  را داده ام.
شیخ  یگانه  که ریاست  هیات فتوای اهل سنت  سه استان جنوبی (فارس ،هرمزگان و بوشهر)را نیز بر عهده دارد بیان داشت:ما چه در انتخابات های گذشته و چه  در این انتخابات از شخص خاصی حمایت نکردیم  لیکن سفارش  ما  به مشارکت حد اکثری است.
وی  فضای انتخابات  پیش رو در منطقه جنوب را مطلوب  توصیف کرده و گفت:سالیان زیادی از عمر انقلاب اسلامی می گذرد و مردم  ما هر سال  از سال گذشته  هوشیارتر شده اند.بینش  شهرهای مختلف اهل سنت نشین به  این  است  که  فردی اصلح  را انتخاب کرده  و مشارکت حداکثری داشته  باشند.
غفور آخوند یزدانی  امام جمعه روستای باغ لق استان خراسان  شمالی بخش جرگلان هم در گفتگوی تلفنی با ما مشارکت  مردم در انتخابات  پیش رو را نشان دهنده یک عزم  ملی  و عمومی  خواند و گفت:بنده  جمعه  آینده  را روز اتحاد ملی و انسجام  اسلامی می دانم.در جمعه  پیش رو افکار مردم  به انتخابات معطوف شده  و تلاش ها  بر این است  تا  مشارکت ها  همچون  همیشه  در سایه  وحدت  و وحدت  و همدلی  به سرانجام  برسد.
دکتر عبدالرحمان پیرانی دبیرکل جماعت دعوت و اصلاح در تحلیل انتخابات جمعه آینده گفت:کشور ما در آستانه انتخابات سرنوشت ساز دیگری است و لازم است نخبگان،سازمان های مردم  نهاد و کنشگران مدنی  تلاش خود را  در جهت  انتخابات اصلح  متمرکز نمایند.
وی افزود:جماعت دعوت  و اصلاح  به هویت ایرانی خود می بالد و در گفتمان  خود  همواره بر مفاهیم راهبردی خود همچون  همبستگی و وفاق ملی،خشونت پرهیزی،اعتدال و میانه روی در اندیشه و عمل تاکید ویژه داشته و شفافیت و علنیت را به عنوان خط مشی خود  برگزیده است.
ماموستا ملا قادر قادری  امام جمعه اهل سنت پاوه  انتخابات  بیست و نهم  اردیبهشت  ماه را نگاهی به آینده  دانست و گفت:مردم  ما قومی صادق هستند و قطعا همگی در انتخابات شرکت می کنیم .زیرا خود را ایرانی می دانیم.ما به این نظام وفادار و شرکت در انتخابات را یک وظیفه ملی و مذهبی        می شماریم.
وی خطاب به نامزدهای تایید صلاحیت شده شورهای شهر و روستا توصیه کرد:به خواهران و برادرانی که صلاحیتشان تایید شده عرض می کنم  سعی کنند ضمن رعایت حریم اخلاق و قانون  دیگران را تحقیر نکنند.هر کسی که مردم  رای  بدهند و انتخاب شوند تبریک خواهیم  گفت و با آنها همکاری خواهیم  نمود.
شیخ عبدالباعث قتالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس  مشارکت  اهل  سنت  در انتخابات  بخاطر عشق  به میهن  و سرافرازی  ایران اسلامی خواند و گفت:مسلما  این  چنین  عشق  ورزیدن  به سرزمین اسلامی خود  مباهات  و دلگرمی  نظام اسلامی  را به همراه  می آورد.
امام  جمعه  اهل سنت بندرعباس  با توجه  به سکونت اکثر اهل سنت ایران در مناطق نوار مرزی کشور خاطرنشان  ساخت:بدون شک تمامی اهل سنت ایران در انتخابات پیش رو مشارکتی  فعال  و سرنوشت ساز خواهند داشت.شما اگر به آمارهای  انتخابات نگاه  بکنید می بینید  که در اکثر مناطق  نوار مرزی با وجود کوچکی  شهرهای  اهل سنت نشین  مشارکت بالایی  از آنها به ثبت رسیده است.
امام جمعه اهل سنت بندرترکمن  شور و شوق انتخاباتی این شهر را مثبت و رو به جلو توصیف کرده  یادآور شد:مشارکتی  که شما امروز در فضای شهر ما می بینید، جلوه ای از تجلی  حضور همگانی در انتخابات بیست و نهم اردیبهشت ماه است .چرا که  مردم  اهل سنت  ما از هم اکنون مهیای مشارکت بالا در پای صندوق های  رای هستند و بنده  مشارکتی کم  نظیر را پیش بینی می نمایم.
عبدالرحمان آخوند کر گفت: الان دوره ای است که مردم اهل سنت ما ازهر لحاظ هوشیار شده و می توانند به خوبی مسائل را از هم تفکیک نمایند.لیکن هر دوره از انتخابات مشارکت خود را می طلبد و نباید به آن  با ساده نگری  نگاه کرد. لذا همیشه  یک فکر هوشمند و یک اندیشه هوشمند است که  پیروز نهایی می شود.
مولوی محمد رضا رحمتی امام جمعه اهل سنت حضرت بلال  روستای مهرآباد از توابع  خراسان رضوی نیز با مثبت بودن  نگاه اهل سنت به  مقوله  انتخابات گفت:رسیدن به رشد و تعالی تنها در سایر وحدت و مشارکت عمومی امکان پذیر است.مشارکت حدااکثری در انتخابات روز جمعه می تواند برگی از تاریخ زرین جمهوری اسلامی  را رقم بزند.
وی ادامه داد:اهل سنت  در مناطقی که مربوط به خودشان است  تعیین کننده  هستند و وظیفه علما است که از این همبستگی عمومی  صیانت نمایند.
مولوی رحمتی تاکید کرد تا مادامی که مشارکت ما با درصد بالا و همه جانبه باشد بدون شک  وحدت و امنیت مان  برقرار خواهد بود  و بنده  از همه  امت اسلامی  و همه اهل سنت کشور می خواهم  که با  توجه به  حساس بودن شرایط  و نگاه  جامعه  جهانی به انتخابات روز بیست و نهم اردیبهشت ماه،مردم  حضوری  بی سابقه را از خود  به ثبت برسانند.

منبع : اهل سنت ایران و سیاست

خبرنگار:طاهر جانی
 
 
 
 
 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر