c_300_250_16777215_10_images_94024.jpg

 

ترکمن سسی : وحید حاج سعیدی - درست است که ما به صورت مستقیم با مافیا و اعوان و انصارشان در ارتباط نیستیم ولی آنقدر هم از سر و سرشان بی اطلاع نیستیم ...

 

تا جایی که آقا کلاغه خبر آورده است که این روزها دوستان مافیا در یک چالشی شرکت کرده اند که هر کس بتواند قیمت اجناس حوزه خودش را سریع تر و بیشتر از بقیه افزایش بدهد، برنده است! این لابلا هم علی رغم حدسیات غلط شما، مافیای کاغذ با اختلاف در صدر جدول است و هر بند کاغذ شوخی شوخی به بیش از یک میلیون تومان رسیده است!


البته گرانی کاغذ به خلق الله فشار چندانی نمی آورد و این گرانی مثل گرانی خودرو فراگیر نیست که مسئولان بلافاصله چاره اندیشی کنند و دست به دست هم بدهند تا پراید از 200 میلیون تومان بالاتر نرود! کتاب که قربانش بروم کلاً از سبد خانوار حذف شده است و اگر کسی در صف انتظار پزشک یا مترو کتاب بخواند، مردم کلهم اجمعین به مشاعرش شک می کنند و با انگشت همه نشون میدن منو ماه پیشونی ... ببخشید با انگشت او را به همدیگر نشان می دهند و از زیر ماسک خیلی راحت پوزخند می زنند! می ماند روزنامه ها و نشریات کاغذی که آن هم با تولید انواع و اقسام شوینده چند کاره و شیشه شوی نانو و غیر نانو،  دیگر در خانه تکانی ها کاربرد چندانی ندارند و برای زیر کابینت هم اخیراً از موکت های مستعمل استفاده می شود!


با این حال تیراژ کم مطبوعات دلیل نمی شود که وزیر مملکت بی خیال کاغذ مطبوعات شود و وعده داده مشکل ظرف چند روز آینده حل می شود. یعنی ظرف 365 روز یا 545 روز آینده حل خواهد شد! نه پدر جان شوخی کجا بود؟! من سر صبحی چه شوخی با شما دارم؟! اصل خبر به روایت جراید کاغذی و غیر کاغذی ...
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدوارم با کارهایی که انجام می‌شود، مشکل حوزه مطبوعات در مورد کاغذ تا یک سال یا یکسال و نیم آینده حل شود.
ملاحظه فرمودید؟! البته سال 98 هم دوستان وعده داده بودند تا سال آینده مشکل کاغذ مطبوعات حل شد. ظاهراً در وزارت ارشاد حرف مرد یکی است و هر وزیری که می آید تلاش دارد مشکل کاغذ را سال آینده حل کند!


علی ای حال از آنجا که چه ما از بخواهند و چه نخواهند ما با ارائه راهکار های کارگشا و عملیاتی، حجت را بر دوستان تمام می کنیم، امروز با ارائه یک پیشنهاد ماریناد شده و راهبردی سعی می کنیم از دغدغه دوستان حوزه مطبوعات و نشریات کاغذی بکاهیم. و اما طرح پیشنهاد جدید با عنوان حکانم...
 طرح «حکانم» مخفف عبارت «حذف کاغذ از نشریات مکتوب» است! این که اصرار داشته باشیم حتماً برای چاپ نشریه باید از کاغذ استفاده کرد، بلاتشبیه حرف مفت و غیر کارشناسی است. ما خودمان این هفته ماست خیار درست کردیم بدون خیار! اتفاقاً بد هم نشده بود و اهل منزل استقبال کردند و الان هم داریم روی طرح املت بدون گوجه کار می کنیم! چاپ نشریات مکتوب بدون کاغذ می تواند انقلابی در نشریات مکتوب ایجاد کند و ما می توانیم به عنوان آوانگارد یا پیشرو اولین کشوری باشیم که نشریات مکتوب را بدون کاغذ چاپ می کند!


این طرح که علاوه بر صرفه اقتصادی مانع قطع درختان بسیاری در کشور می شود، می تواند در سایر مقولات اقتصادی و غیر اقتصادی هم کاربرد داشته باشد و به عنوان الگو مورد مطالعه قرار گیرد!

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر