c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-05-06_21-15-10.jpg

 


ترکمن سسی - در ماجرای یلمه سالیان، دعوای چند نفر با اقدامات احساسی برخی، منجر به گسترش درگیری و جراحت چندین نفر شد و افسوس یک شهروند ترکمن از روستای یلمه سالیان جان خود را از دست داد. رخدادی که به دلایل بسیار برای مردم منطقه سخت آمد و دل همه را به درد آورد.



از همان آغاز درگیری، نیروهای انتظامی، امنیتی و بزرگان و دلسوزان، برای پایان دادن به درگیری ها تلاش کردند و عاملان اصلی درگیری و قتل شناسایی و بازداشت و پرونده در مرحله رسیدگی قضایی قرار گرفت.

در این میان رسیدگی قضایی قاطع و سریع به مسئله بویژه موضوع قتل در این‌ ماجرا، هر قدر با سرعت و قاطعیت انجام شود از حیث اجرای عدالت و اقناع افکار عمومی که به شدت ملتهب شده به ثبات و آرامش در منطقه کمک خواهد کرد. هرچند به دلیل حساسیت های خاص موضوع از جنبه های مختلف احساسات مردمی به شدت برانگیخته شده، رفتار بر پایه عقلانیت و صبر و آرامش لازمه پرداختن به چنین موضوعات مهمی است.

باید درنظر داشت که این واقعه جنگ بین دو قوم نیست. همانگونه که در تعالیم اسلامی گناه پسر به پای پدر نمی نویسند، جرم عده ای فرومایه نیز به پای فرهیختگان و دیگر افراد عادی قوم نوشته نمی شود و این رویداد تلخ صرفا نتیجه اعمال مجرمانه برخی افراد خاطی است. مثال سنگی که نادانی به چاه اندازد و عقلاء را به زحمت اندازد. بی شک این مجرمان از طریق مقامات قضایی به اشد مجازات محکوم خواهند شد زیرا که امنیت و آرامش شهروندان را سلب، منطقه را ملتهب و قتل مرتکب شده اند.

سال ها زندگی مسالمت آمیز و فعالیت و تعامل اقوام در بسیاری از عرصه های اجتماعی و رشته دیرین احترام متقابل در گلستان به عنوان رنگین کمان اقوام با اعمال مجرمانه چند نفر قانون شکن گسستنی نیست. اکنون و در شرایط سخت، در کنار تلاش های قانونی، هنر افراد و چهره های تاثیرگذار منطقه و حتی رسانه ها در آن است که با منش انسانیت در مسیر حل مسئله و خاموش کردن شعله های مخرب اختلاف و دودستگی سهم خود را به شایستگی ایفا نمایند. قدرت جوانان، شور و احساس و ظرفیت بزرگ آنان باید در مسیر سازندگی و پیشرفت منطقه باشد. به میان کشیدن اختلافات قومی و مذهبی، تخریب سرمایه های مشترک اجتماعی، تهدید و زورآزمایی و پاشیدن بذرهای کینه و نفرت، دور از عقلانیت و منش انسانی است.

در نهایت مردم‌منطقه اکنون منتظرند تا دستان پرتوان عدالت اسلامی همانند پتکی برسر قانون شکنان در این ماجرا فرود آید و آرامش و ثبات به منطقه بازگردد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر