c_300_250_16777215_10_images_94090.jpg

 


ترکمن سسی : مهران دالوندی - ساندویچ (sandwich)به معنای بین دو چیز قرار گرفتن بوده و انتقاد هم معنایش بر همگان مبرهن است.


و اما انتقاد ساندویچی به چه معنایی می باشد؟با یک مثال این نوع انتقاد را توضیح می دهم .تجسم کنید غذایی که امروز همسرتان پخته است شور شده است.اگر مستقیماً از او گله کنید و به شوری غذا اشاره کنید ،نتیجه خوبی نگرفته و مکانیزم دفاعی همسرتان را فعال کرده اید که ممکن است به قهر ،جبهه گیری و دعوا ،کدورت و...منجر شود.در ضمن با توجه به حافظه اپیزودیک بانوان، تمام کم کاری ها ،قصور ها ،تعلل ها ،بی فکری ها و...تان را به جلوی چشمتان می آورد.پس این اصلاً روش خوبی نیست.

اما راه بهتر این است که به سفره آرایی همسر تان توجه کرده و از آن تعریف کنید و بعد در خصوص غذا عنوان کنید که با توجه به فشار خون بالای من ،بهتر نبود که کمی غذا کم نمک تر باشه جانم؟؟سپس در خصوص دوغ خوبی که درست کرده از او تعریف و تمجید کنید .این در حقیقت همان انتقاد ساندویچی می باشد که شما انتقاد خود را بین دو تعریف قرار داده اید.میزان برخورندگی این نوع انتقاد بسیار کمتر از نوع قبلی که چکشی بوده ،می باشد.

راه سومی هم هست که اصلا به روی خود نیاورید و در اغلب اوقات غذای شور میل کنید.

طبق کتاب تئوری انتخاب ویلیام گلسر شما می توانید یکی از این سه راه را انتخاب کنید که قطعا راه دوم یعنی همان انتقاد ساندویچی از همه مؤثرتر و بهتر می باشد.

پدرام ،پویا و پیروز باشید.

✍🏻مهران دالوندی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر