c_300_250_16777215_10_images_94091.jpg



ترکمن سسی : وحید حاج سعیدی - از قدیم و ندیم گفته اند تعمیم کار نیکو، عین صواب است و کلی هم ثواب دارد! حالا می خواهد در حوزه آموزش و صنعت باشد یا حوزه بهداشت و درمان و... اصلاً ایده خوب را باید پروراند و مثل تخم ترتیزیک پراکنده ساخت.

فی المثل چند سال قبل سیاست های کاهش جمعیت وزارت بهداشت حسابی جواب داد و تعداد دانش آموزان مدارس برخی روستا ها به کمتر از ده بیست نفر رسید، بازگشایی مدرسه در روستا با این تعداد دانش آموز به صرفه نبود.  اینجا بود که آموزش و پرورش دست به دامان مینی بوس های عهد لاستیک میرزا شد و با پرداخت ماهی دو سه میلیون تومان و انتقال دانش آموزان به مدارس شهر ، مشکل را حل کرد! به همین سادگی ... یعنی علاوه بر صرفه جویی در پرداخت حقوق به کادر مدرسه و تقریباً بیست معلم، صرفه جویی در مصرف کاغذ، سوخت و حامل های انرژی، دانش آموزان روستا از امکانات شهری هم برخوردار می شدند.
الان هم نقل بیمارستان ولایت ما است که با کمبود شدید پزشک متخصص مواجه است و بیماران پس از مراجعه به بیمارستان، از بیمار شدن خود پشیمان می شوند و انگیزه ای برای مریضی مجدد در آنها باقی نمی ماند! چرا که به سبب کمبود پزشک و امکانات  به ناچار برای ادامه درمان به شهرهای اطراف و مرکز استان مراجعه می کنند.
هر چند مسئولان سازمان سنجش قول داده اند ظرفیت دانشکده های پزشکی را افزایش دهند، ولی عجالتاً پیشنهاد می شود تا زمان تامین پزشک، مسئولان بیمارستان با رویکرد مینی بوسی آموزش و پرورش، این بیمارستان را تعطیل کرده و پزشکان و پرستاران را هم به بیمارستان های مرکز استان منتقل کنند. بعد مردم خودشان مخیر هستند که مریض شوند یا نشوند و اگر تمایل به مریض شدن داشتند ، بی واسطه و مستقیم خودشان به بیمارستان های مرکز استان مراجعه کنند!
با این رویکرد علاوه بر حل مشکل کمبود نیرو در بیمارستان های مرکز استان و فراهم شدن بستر استفاده مردم از امکانات شهرهای بزرگتر ، کلی هم صرفه جویی در منابع مالی، سوخت، هزینه نگهداری تجهیزات، حامل های انرژی، اکسیژن و ... می شود. در ضمن به منظور رفاه حال مردم می توان از محل این صرفه جویی ها چند آمبولانس مشتی خرید و  در فلکه شهرداری مستقر کرد و با نصب تابلوهای مختلف روی آمبولانس ها، بیماران تصادفی، قلبی، مغز و اعصاب، ارتوپد، کودکان و ... بیماران را با کمترین هزینه به مرکز استان انتقال داد. در خصوص مادران باردار هم می توان یک اتوبوس آمبولانسی فراهم کرد که اگر وسط راه راننده ضبط آمبولانس را روشن کرد و نوزاد هوس پیاده شدن کرد، شرمنده رضا صادقی نشویم! ( وایستا دنیا من می خوام پیاده شم...)
در ضمن با توجه به اینکه این روزها بازار یارانه نقدی داغ است، می توان  با پرداخت یارانه ایاب و ذهاب دهان منتقدان و مخالفان این طرح سوفسطایی و مدبرانه را هم چسب پهن 5 سانتی زد!
جسارتاً فقط دو روز دیگر ممکن است توقف آمبولانس ها در مرکز شهر ترافیک ایجاد کنند و راننده های آمبولانس های خطی مختصری سر و صدا راه بیاندازند : تامین اجتماعی دو نفر ... دزیانی حر کت...  دزیانی حرکت ...  پنج آذر دربست ... بیمارستان ارتش نبود؟! خواهشاً کمی صبور باشید و غُر غُر نکنید...

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر