c_300_250_16777215_10_images_99024.jpg


ترکمن سسی : وحید حاج سعیدی - یکی از مباحث شیرین و پر طرفدار در دوره تحصیلات تکمیلی، همین مبحث پایان نامه و مقالات علمی ISI و سایر مخلفات این حوزه است. به ویژه نزد دوستان تایپیست و صاحبان کافی نت و ...


تحقیقات میدانی و چاله میدانی ما نشان می دهد این رویکرد منجر به اشتغال مسقیم و غیر مستقیم برای عدۀ زیادی شده است و هنوز هم جا برای ریگلاژ و مانور دارد و می توان آمارهای ایجاد اشتغال را قلقلک داد و بالاتر هم برد. به عنوان مثال با قرار گرفتن طرح رتبه بندی فرهنگیان در فاز اجرا، بدون شک ، شاهد رشد چشمگیر آمار های اشتغال در این حوزه خواهیم بود و تولید محتوی علمی در کشور رشد فزاینده ای خواهد داشت!
نا گفته نماند این علاقه ما ایرانی ها به علم تنها مختص دوران دانشجویی نیست و پس از آن هم در رده های مختلف شغلی و مسئولیتی دیده می شود تا جایی که دکتر سید حسن قاضی زاده وزیر وقت بهداشت از سال 2013 تا  2018 در طی 5 سال  267 مقاله ISI   منتشر نموده و جالب اینکه در همین مدت جیمز پی الیسن برنده جایزه نوبل پزشکی به ضرب و زور تنها  71 مقاله ISI  منتشر کرده است!
در سطح معاونان وزیربهداشت نیز باقر لاریجانی معاون آموزشی وزیر که او نیز باید از پرمشغله‌ترین مدیران عالی دولت باشد در مقاله‌نویسی گوی سبقت را از وزیر ربوده است. لاریجانی در سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۱۱۵ مقاله (تقریباً هر دو روز یک مقاله) علمی ثبت کرده است که نشان از استفاده بهینه از زمان برای تولید محتوای علمی در سطوح مختلف است!
یعنی برای عده ای از مسئولان تولید محتوی از نان شب هم واجب تر است و مسئولیت مانعی برای رساندن کشور به قلل رفیع علمی نیست.
اما از آنجایی که سطح علمی این پایان نامه ها فراتر از دیپلم است و موضوعات آنها به درد ما عوام الناس نمی خورد، پیشنهاد می شود دوستان لابلای نشانه رفتن مسائل عمیق علمی برخی مطالب پیش پا افتاده و کاربردی را هم در پایان نامه ها و مقالاتشان آچار کشی کنند.
فی المثل راجع به این موضوع تحقیق کنند که چطور دو شرکت خودرو سازی ایران خودرو و سایپا که سالانه میلیارد ها تومان ضرر می دهند، مسئولان به آنها فحش های تریبونی ( ارابه مرگ، تابوت نعش کش) می دهند، محصولاتشان در سال چند هزار کشته دست مردم باقی می گذارند و در تصادفات به چند تکه نامساوی تقسیم می شوند، هنوز  روی بورس هستند و نه تنها با آنها برخورد نمی شود بلکه طوری عمل می کنند که مردم برای خرید شان هر دقیقه هفت هزار نفر ثبت نام کنند؟!
یا چطور امکان دارد در بیمارستانی که آمبولانس مستقر است ، مسئولان بیمارستان به گفته خودشان با بیماری که خونریزی داخلی دارد و در حال مردن است، همکاری کنند و او را با آمبولانس خصوصی و تحمیل هزینه 800 هزار تومانی به مرکز درمانی مجهز تر اعزام کنند؟!
یا چطور امکان دارد که یک نفر که در پرونده ویلموتس از مقصران اصلی است، مجازات که نمی شود بماند؛ برای کاندیداتوری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال تائید هم می شود!
سایر سوالات را خودتان طرح کنید . بیل که به کمرتان نخورده است؟!

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر